مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی:

عدم بصیرت یاران امام مجتبی (ع) سبب واقعه جانسوز کربلا شد

حجت‌الاسلام «شریفی» گفت: بصیرت پایین یاران و خواص اطراف امام مجتبی، سبب شد امام مجتبی (ع) صلح کند و در ادامه حادثه جانسوز کربلا به‌وجود آمد.
کد خبر: ۴۷۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ - 14September 2021

بصیرت پایین یاران امام مجتبی زمینه ساز عاشورا بودحجت‌الاسلام «مصطفی شریفی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اراک، ضمن تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن ایامی که به روایت ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) است، اظهار داشت: امام حسن مجتبی دومین امام شیعیان و چهارمین معصوم از چهارده معصوم است. ایشان حدود 10 سال امام و 7 ماه خلیفه مسلمانان بودند. امام حسن (ع) اولین نوه پیامبر (ص) است که نامشان را پیامبر (ص) انتخاب کرد. این امام همام هفت سال از عمر شریفشان را با پیامبر اکرم گذراندند.

مسئول امور روحانیون اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: در جریان مباهله امام مجتبی (ع) حضور داشتند و ایشان یکی از اصحاب کسا که آیه تطهیر درباره آنان نازل شده بودند. آیات اطعام، مودت و مباهله در مورد ایشان و پدر و مادر و برادرشان نازل شده است. منش کریمانه ایشان در زندگی باعث شد دو بار تمام دارایی شان را در راه خدا ببخشند و سه بار اموالشان را با فقرا تقسیم کنند.

حجت الاسلام شریفی گفت: در دوران خلافت ایشان به خاطر خیانت برخی از عمال، امام با معاویه صلح کردند البته به شرط اینکه به سنت پیامبر عمل و بعد از خود جانشینی تعیین نکند لیکن معاویه به تعهد خود عمل نکردند. اما نکته قابل توجه این که این تحمیل صلح به امام حسن (ع) از طرف خواص و یاران نزدیکانشان نشان دهنده بصیرت پایین و عدم شناخت امام زمان (عج) خود بود که باعث ایجاد مصیبت های فراوانی برای مسلمانان از جمله واقعه کربلا، واقعه مدینه و به آتش کشیدن خانه خدا شد. از طرفی باید گفت صلح قهرمانانه امام حسن (ع) زمینه ساز قیام عاشورا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها