وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

معرفی فرهنگ شهادت از ماموریت‌های اصلی وزارت ارشاد است

«اسماعیلی» با بیان اینکه مردم غیور و شهید پرور استان کرمان از پیشگامان انقلاب اسلامی هستند، گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی و بنیادین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل از شهدا و فرهنگ شهادت است.
کد خبر: ۴۷۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ - 14September 2021

معرفی فرهنگ شهادت از ماموریت‌های اصلی وزارت ارشاد استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در ارتباط تصویری با آیین سه‌شنبه‌های تکریم با عنوان «شکوه مادری» از گلزار شهدای کرمان و از جوار مزار سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: مردم غیور و شهید پرور استان کرمان از پیشگامان انقلاب اسلامی هستند و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حماسه مسجد جامعه کرمان و خباثتی که رژیم پهلوی از خود نشان داد یکی از محورهای اصلی شعارهای انقلابیون و مردم در سراسر کشور بود.

این مسئول عنوان کرد: مادران و پدران شهدا در مکتب امام و انقلاب ابراهیم وار، اسماعیل های خود را به مسلخ شهادت رهنمون کردند و این انقلاب بزرگ میراث خون چنین شهدای پر فضیلت و ایثار پدران و مادران این شهداست. امروز در هر جایی از کشور که پا به مزار پاک شهدا می گذاریم، معنویت و اخلاص آن وجود ما را در بر می گیرد و با حضور در این مکان ها حسی که به من دست می دهد ایمان قوی و حسی است که ما را برای پیمودن راهی که شهدا باز کرده اند، منسجم می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد:  ویژگی اصلی انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت و مکتبی است که امام راحل آن را بنیان گذاشتند و رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را ادامه دادند و بزرگوارانی همچون حاج قاسم سلیمانی آن را زنده نگهداشتند و این مسیر نورانی امروز به نام مکتب حاج قاسم از سوی رهبر فرزانه انقلاب نامگذاری شده است که همه این مسائل نشان دهنده راهی است که باید طی شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت مردمی و رئیس جمهور همه افتخارشان این است تا گامی را در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی و شهدا طی کنند، گفت: یکی از ماموریت های اصلی و بنیادین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل از شهدا و فرهنگ شهادت است و فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ انقلاب، حمایت از آرمان ها، فرهنگ مقاومت و استکبار ستیزی که تجلی آن ذیل شهادت قرار می گیرد و اگر سینما، تئاتر و کارهای هنری قوی می خواهد انجام شود باید به این راه بیانجامد.

اسماعیلی بیان داشت: تمام تلاش ما بر این است که تمام امکانات خود را بسیج کنیم و از همه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر درخواست می کنیم که در این مسیر به تولید محتوا بپردازند. برای شهید حاج قاسم سلیمانی کار ویژه‌ای را در وزارتخانه راه‌اندازی خواهیم کرد و از مدیر کل استان و معاونین وزارتخانه می‌خواهم که این مسئله را در دستور کار قرار دهند؛ چرا که ما می‌خواهیم در پیشانی کار یک مراسم و جشنواره برای شهید عالی مقام سلیمانی، برکتی برای همه کارها و فعالیت‌های ما باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار