مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان خبر داد؛

پیش‌بینی اجرای ۵۰ عنوان برنامه در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کرمان

«‌علیزاده» گفت: در سال جاری 50 عنوان برنامه برای ستاد مکتب شهید سلیمانی در استان کرمان ارسال شده تا در صورت تصویب در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم اجرا شود.
کد خبر: ۴۷۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ - 14September 2021

پیش بینی اجرای ۵۰ برنامه در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم توسط اداره کل ارشاد استان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «محمدرضا علیزاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز در آئین سه‌شنبه‌های تکریم و تجلیل از خانواده شهید «جهانگیر صدقی ده ‌زیاری» اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های ستاد هماهنگی کارگاه‌های مساجد در دوره اخیر، برنامه‌ریزی هدفمند بود و در این راستا اقدامات ارزنده ای به ویژه در بخش های سامانه بچه های مسجد و شبکه فحوا اجرا شد.

وی افزود: در راستای اجرای این برنامه ها، هدف گذاری‌هایی در کانون‌ها شد و به دنبال آن عضوگیری و رقابت سالمی میان اعضا پدید آمد، برنامه سه‌شنبه‌های تکریم ماحصل ایجاد این کارگاه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: سه‌شنبه‌های تکریم در سطح استان کرمان و مرکز 700 برنامه را برگزار کرده که شامل دیدار با خانواده شهدا در سطح استان می شود. گام دوم سه‌شنبه‎های تکریم برنامه ای تحت عنوان «شکوه مادری» و مربوط به مادرانی است که سبک زندگی ایرانی، اسلامی دارند، در همه عرصه ها درخشیده اند و الگوهای واقعی جامعه امروز ما هستند، مادرانی که فرزندانی را پرورش دادند که جان خود را نثار این مرز و بوم کردند.

وی یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از سال 1397 با کنگره شهدای شش هزار و 500 شهید استان کرمان به عنوان مسئول کمیته فرهنگی و هنری آغاز به کار کرد و در این راستا برنامه‌های ارزشمندی همچون کنگره شهدای استان، یادواره شهدای عشایر که با شهادت شهید سلیمانی همراه شد، برگزار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اضافه کرد: در سال گذشته هم زمان با اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی شاهد رویدادهای گسترده ای در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بودیم. در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین سالگرد شهید سلیمانی و در راستای ترویج مکتب حاج قاسم برنامه های متنوعی در سطح کشور انجام شد، در این راستا در سال 1399، حدود 680 برنامه در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وی ادامه داد: از مجموع این برنامه ها، سه برنامه در سطح بین المللی، 58 برنامه در سطح ملی، 146 برنامه در سطح استانی، 475 برنامه در گستره شهرستانی و 6 برنامه هم در گستره منطقه ای و محلی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: برنامه هایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بزرگداشت هفته دفاع مقدس و اولین سالگرد شهید سلیمانی برگزار کرد، شامل 72 برنامه بود که شامل سه برنامه ملی از جمله تئاتر سردار آسمانی، جشنواره سراسری مطبوعات و سرود بچه های مسجد با عنوان سردار آسمانی بود، 18 برنامه استانی و 51 برنامه شهرستانی نیز برگزار شد.

علیزاده گفت: در سال جاری و تاکنون 50 برنامه برای ستاد مکتب شهید سلیمانی در استان کرمان ارسال شده تا در صورت تصویب در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم اجرا شود. همچنین ما آمادگی آن را داریم که طرحی را را با عنوان شهید سلیمانی در محدوده ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین کنیم و در قالب های مختلف با محوریت کرمان انجام شود تا از اجرای اقدامات تکراری جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها