اختصاص نیم میلیون دُز واکسن به سربازان/ مشمولان کرونایی با تأخیر اعزام می‌شوند

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از موافقت برای تزریق نیم میلیون دُز واکسن کرونا به سربازان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ - 14September 2021

اختصاص نیم میلیون دُز واکسن به سربازان/ مشمولان کرونایی با تأخیر اعزام می‌شوندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «رحمان علیدوست» جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره تهمیدات این سازمان در پی شیوع کرونا اظهار داشت: در شرایط کرونایی فعلی، سازمان وظیفه عمومی ناجا با جدیت موضوع را پیگیری و غربالگری مشمولان را در دستور کار خود قرار داده و از این رو اقداماتی نظیر تب‌سنجی مشمولان در هنگام ورود، توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی کردن فضا‌های آسایشگاه‌ها، خودرو‌های حمل مشمولان و سایر اماکن نظامی از همان روز نخست شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفته و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در این شرایط مدت زمان دوره آموزشی از دو ماه به یک ماه کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: در تمامی مراکز آموزشی دوره رزم مقدماتی یک ماه است.

علیدوست درباره تزریق واکسن کرونا به سربازان نیز گفت: در مورد واکسن کرونا در سطح کشور تا کنون با جدیت و پیگیری و تعامل خوب ستاد کل و ناجا با دولت با تزریق ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به سربازان موافقت شده و تا جایی که من اطلاع دارم در تهران و آذربایجان غربی بیش از ۹۰ درصد از کارکنان وظیفه واکسن‌ها را تزریق کرده اند.

وی همچنین درباره مشمولانی که در هنگام اعزام به سربازی به کرونا مبتلا باشند، بیان کرد: مشمولان غربالگری خواهند شد و این موضوع به دو شکل موضوع قابل رسیدگی هست. مشمولان کرونا مثبت قبل از اعزام به خدمت توسط همکاران ما در رده‌های وظیفه عمومی شناسایی و عودت می‌شوند که دوره اعزام این افراد یک یا دو ماه تمدید می‌شود.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: برای بیمارانی که در مراکز آموزش شناسایی شوند، در این مراکز، مکان‌هایی برای قرنطینه پیش‌بینی شده که آن‌ها در آنجا تحت نظر قرار خواهند گرفت تا وضعیتشان بهبود یابد و بتوانند در ادامه فعالیت‌های آموزشی خود شرکت کنند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها