معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور:

توافق با عراق برای اعزام ۶۰ هزار زائر اربعین/ زائرین می‌توانند از مرز مهران به کشور برگردند

ذوالفقاری گفت: سهمیه زائرین ایران در نهایت ۶۰ هزار نفر تعیین شد و شرط هر دو کشور برای اعزام به مراسم اربعین دریافت دو دز واکسن کروناست و تست pcr از شروط عراق بود.
کد خبر: ۴۷۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱ - 14September 2021

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور عصر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی مبارزه با کرونا که در ساختمان وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد آخرین تصمیمات برای مراسم اربعین در سفر نخست‌وزیر عراق به ایران ملاقات‌هایی با همکاری وزیر خارجه کشورمان داشتیم و مسائلی که نهایی نشده بود در این جلسه مطرح شد و روز گذشته تیمی به عراق اعزام کردیم و ساعتی قبل آخرین توافقات به امضا رسید.

وی افزود: سهمیه زائرین ایران در نهایت ۶۰ هزار نفر تعیین شد و شرط هر دو کشور برای اعزام به مراسم اربعین دریافت دو دز واکسن کرونا هست و تست pcr از شروط عراق بود.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور بیان کرد: در زمان اخذ ویزا نیازی به این تست نیست، ولی زمانی که لازم است وارد فرودگاه ایران برای اعزام به عراق می‌روند باید تست pcr که ۷۲ساعت از آن گذشته است را داشته باشند.

ذوالفقاری ادامه داد: مقرر شد وزارت بهداشت ایران از همه زوار تست PCR را بصورت رایگان دریافت کنند و اگر کسانی در برگشت تستشان مثبت شود، قرنطینه خواهند شد و ویزا به مدت یک ماه خواهد بود.

وی تاکید کرد: وزیر کشور در رفتن زائرین سمت عراق از طریق مرز زمینی توافق صورت نگرفت و همه مرز‌های زمینی به عراق ممنوع است، ولی برای کاهش هزینه ها، زوار در برگشت می‌توانند از طریق مرز مهران می‌توانند برگردند و نیازی به بازگشت هوایی نیست و تدارکاتی برای برگشت زوار از مرز مهران انجام خواهیم داد.

ذوالفقاری با بیان اینکه ویزا برای مدت یک ماه خواهد بود و به عنوان اربعین صادر خواهد شد، گفت: برای آن دسته از زائرین که ممکن است گذرنامه‌شان در عراق مفقود شود هماهنگی شد برگه‌هایی که در کنسولگری ما صادر می‌شود، مورد اعتبار قرار گیرد و توسط عراقی‌ها هم پذیرفته شد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ضمن اشاره به حمل مواد غذایی و بهداشتی و نیاز‌های موکب‌داران اظهار داشت: در این زمینه موفق شدیم موافقت عراق را برای یک سقف معین کسب کنیم تا بتوانیم با کامیون‌ها امکانات مورد نیاز موکب داران را به عراق منتقل کنیم.

ذوالفقاری افزود: حتما دارندگان کامیون‌ها باید واکسن زده باشند و تست pcr منفی داشته باشند و ۷۲ ساعت قبل باید مشخصات خودرو و شماره خودرو‌ها به طرف عراقی اعلام شود تا هماهنگی لازم برای عبور از مرز ایجاد شود.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ادامه داد: ما عبور اتباع دیگر کشور‌ها را از مسیر ایران نداریم و این ممنوع است.

وی با اشاره به اعلام خبر لغو منع تردد شبانه و بحث‌های پیرامون آن تصریح کرد: مصوبه ستاد ملی هنوز تغییر نکرده است و منع تردد شبانه هنوز ادامه دارد، ولی آنچه اعلام شد در جهت مشکل کسانی بود که شبانه برای زدن واکسن تردد می‌کردند و امروز ابلاغ کردیم کسانی که شبانه برای زدن واکسن به مراکز شبانه روزی می‌روند، لیست کد ملی آن‌ها توسط وزارت بهداشت به راهنمایی رانندگی اعلام شود تا اگر در تردد شبانه برای زدن واکسن جریمه شده اند، جریمه آن‌ها لغو شود.

ذوالفقاری همچنین در پاسخ درباره سوالی در مورد لغو جریمه کسانی که با اعلام رسمی لغو ممنوعیت تردد جریمه شده اند، گفت: کلاً یک شب بود و اگر کسی جریمه شده باشد، می‌تواند به راهنمایی و رانندگی مراجعه کند تا مراعات کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها