معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

قدرت‌نمایی کانال «لاله‌های روشن» با بیش از ۱۵۰ هزار کلیپ و ۴۰ هزار عضو در کشور

«شعبانی» از قدرت‌نمایی کانال «لاله‌های روشن» با بیش از ۱۵۰ هزار کلیپ و ۴۰ هزار عضو در کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۷۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷ - 14September 2021

قدرت نمایی کانال «لاله‌های روشن» با بیش از ۱۵۰ هزار کلیپ و ۴۰ هزار عضو در کشور«محمد شعبانی» معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مقاومت و بیان اینکه آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ و ایثار و شهادت دبیرخانه کشوری است، اظهار داشت: هر ساله علاوه بر اجرای برنامه‌های روزشمار هفته دفاع مقدس، از سوی کمیته دانش آموزی، برنامه‌های فرهنگی تخصصی نیز در مدارس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به طرح دو هزار شهید در دو هزار مدرسه خاطرنشان کرد: این طرح با شعار «هر مدرسه یک شهید»، برای سومین سال متوالی با محوریت «معرفی شهید شاخص» در دست اجرا است.

این مسئول با بیان اینکه طرح ۴۰ هزار یادواره، ۴۰ هزار شهید، در ۴۰ هزار مدرسه مهم‌ترین اتفاق فرهنگی است که صورت گرفته اشت، عنوان کرد: هر ساله طرح شهید شاخص در مدرسه همزمان با زنگ اول مهر رونمایی می‌شود.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مازندران با عنوان اینکه برنامه دیدار با خانواده شهدا و عطرافشانی مزار شهدا با حضور دانش آموزان هر مدرسه در مناسبت‌های مختلف بویژه هفته دفاع مقدس و هفته بسیج برگزار می‌شود، تصریح کرد: نواختن زنگ مقاومت و پیروزی یکی از برنامه‌های آغاز سال تحصیلی است که همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی با اظهار اینکه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن مدارس، کانال لاله‌های روشن در شبکه شاد راه اندازی شد، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار کلیپ در این کانال بارگذاری شده است و ۴۰ هزار دانش آموز نیز عضو آن هستند.

شعبانی با بیان اینکه پایلوت این طرح مازندران بود و به صورت آزمایشی دو سال در مازندران اجرایی شد و شاهد اجرای آن در ۵۰۰ مدرسه بودیم، ادامه داد: از آنجایی که وزارت آموزش و پرورش بدنبال طرحی برای شناسایی شهدا به دانش آموزان بود، از این طرح استقبال کرد.

وی تاکید کرد: زمانی که نسل جدید با شهدا و امثال شهدا آشنایی پیدا کردند یعنی در این حوزه خوب عمل کرده‌ایم و به جرأت می‌توان گفت دانش آموزان ما در این زمان کوتاه فوق العاده عمل کردند؛ پس ما مسیر درست و تخصصی برای شناخت شهدا پیدا کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار