نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

استکبار جهانی برای جلوگیری از دستیابی ایران به دانش هسته‌ای متکی به انواع فشارها و ترفند شده است

«صفایی بوشهری»» گفت: دانش، فناوری، تولید و محصولات هسته‌ای نشان از رشد و توسعه جامعه دارد که در این راستا استکبار جهانی برای جلوگیری از دستیابی ایران به دانش هسته‌ای متکی به انواع فشارها و ترفند شده است.
کد خبر: ۴۷۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶ - 14September 2021

استکبار جهانی برای جلوگیری دستیابی به دانش هسته‌ای متکی به انواع فشارها و ترفند شده استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» امشب در نشست با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه کشور در عرصه تکنولوژی هسته‌ای دانست و اظهار داشت: دانش، فناوری، تولید و محصولات هسته‌ای نشان از رشد و توسعه جامعه دارد که در این راستا استکبار جهانی برای جلوگیری دستیابی به دانش هسته‌ای متکی به انواع فشارها و ترفند شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه پس از راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فشارهای استکبار جهانی افزون‌تر شد گفت: فناوری و دانش، علوم و تکنولوژی هسته‌ای نشان از رشد و پیشرفت یک جامعه محسوب می‌شود که از این طریق تولید انواع محصولات می‌توان گسترش داد.

امام جمعه بوشهر، هدایت‌های مقام معظم رهبری در عرصه علوم هسته‌ای را راهگشا دانست و افزود: یکی از مهمترین فعالیت‌های در دانش هسته‌ای توسعه فعالیت‌های در این عرصه است که باید از دوران دبستان، کودکان با دانش هسته‌ای آشنا کرد.

وی ایجاد انجمن‌ها و مراکز آموزشی هسته‌ای را یک ضرورت دانست و گفت: تولید محصولات نوشت‌افزار ویژه دانش‌آموزان با آرام دانش هسته‌ای برای آشنایی دانش‌آموزان با فناوری هسته‌ای باید در دستور کار قرار بگیرد.

صفایی بوشهری ایجاد پارک علم و فناوری هسته‌ای و مراکز آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی را یک ضرورت دانست و افزود: بوشهر، قطب تولید انرژی برق هسته‌ای در کشور است که ایجاد پارک علم و فناوری و مراکز آموزشی در کنار نیروگاه اتمی می‌تواند در این عرصه نقش‌آفرینی کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر آشنایی جوانان و دانش‌آموزان بوشهری با فناوری هسته‌ای در عرصه‌های مختلف را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: مردم باید ثمره دانش هسته‌ای با تولیدات گوناگون در زندگی خود مانند تولید برق و رادیو دارو احساس کنند.

وی با تأکید بر توجه به طراحی تولید آب از طریق شیرین‌سازی در نیروگاه‌های اتمی در حال ساخت خاطر نشان کرد: نیاز استان بوشهر روزانه افزون بر 485 میلیون مترمکعب آب است که اکنون نیمی از آن تأمین می‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه برای تولید آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا به ظرفیت 125 هزار مترمکعب طراحی شده گفت: در ساخت دو واحد نیروگاه اتمی در بوشهر با قرارداد منعقد شده می‌توان 250 هزار مترمکعب آب تولید کرد که این مهم در تأمین نیاز استان بوشهر نقش‌آفرینی می‌کند.

صفایی بوشهری بر توجه به مسئولیت اجتماعی نیروگاه اتمی بوشهر به محیط پیرامونی تأکید کرد و گفت: آموزش، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، اشتغال‌زایی، ایجاد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مرتبط به دانش هسته‌ای باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار