الحشد الشعبی طرح داعش برای حمله به زائران اربعین را ناکام گذاشت

سرویس اطلاعات سازمان الحشد الشعبی خبر داد که موفق شده است طرح تروریستی حمله به مراسم زیارت اربعین در جنوب بغداد را ناکام بگذارد.
کد خبر: ۴۷۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰ - 14September 2021

الحشد الشعبی طرح داعش برای حمله به زائران اربعین را ناکام گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرویس اطلاعات سازمان الحشد الشعبی عراق از خنثی‌سازی توطئه جدید عناصر گروه تروریستی داعش خبر داد.

این سازمان اعلام کرد که در جریان یک عملیات امنیتی دقیق و با استفاده از کمین، موفق شده است، طرح تروریستی حمله به مراسم زیارت اربعین در جنوب بغداد را ناکام بگذارد.

کانال تلگرامی الحشد خبر داد که نیرو‌های اطلاعات الحشد موفق شدند یک شبکه تروریستی داعشی را منهدم کند که قصد داشتند زائران مراسم اربعین را در جنوب بغداد هدف قرار دهند.

به گفته الحشد، نیرو‌های اطلاعات این سازمان توانستند عناصر این شبکه تروریستی را بازداشت کنند. تروریست‌ها همچنین قصد داشتند دکل‌های برق را در جنوب بغداد منفجر کنند.

این سازمان از همه شهروندان خواست که هر گونه عناصر یا اقدام مشکوک را گزارش دهند.

در همین ارتباط، «یاسر حسین» معاون رئیس ستاد الحشد الشعبی اخیرا اعلام کرد که اتاق عملیات این سازمان که برای مراسم اربعین حسینی (ع)، تشکیل شده بود، تا بازگشت آخرین زائر از کربلا به کار خود ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد که این سازمان از اول ماه صفر، برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی، تسهیل ورود و خروج آن‌ها در استان کربلا و خدمت به آن‌ها آماده بود و در مراسم امسال یک مسأله دیگر وجود داشت که شیوع کرونا بود از ما خواسته شد تا در این مراسم نقش داشته باشیم و به همین دلیل الحشد الشعبی یک اتاق عملیات برای زیارت اربعین ایجاد کرد و آن را به کلیه تجهیزات فنی و لجستیکی مجهز ساخت.

حسین در پایان خاطر نشان کرد، الحشد الشعبی در کلیه مسیر‌های زائران برای نظارت و پیگیری دوربین نصب کرد و نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی الحشد نیز در کلیه مناطق تحت حفاظت خود در استان کربلا مستقر شدند تا در راستای حفظ امنیت، امور را رصد کنند و با هرگونه ناهنجاری احتمالی در چارچوب قانون برخورد کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار