مرز زمینی برای ارسال تجهیزات موکب‌ها باز می‌شود

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به موافقت دولت عراق با ارسال تجهیزات موکب‌ها از طریق مرز زمینی، گفت: داشتن گواهی واکسیناسیون و جوابیه منفی آزمایش PCR برای اعزام کافی است.
کد خبر: ۴۷۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶ - 15September 2021

مرز زمینی برای ارسال تجهیزات موکب‌ها باز می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، برخی از اعضای ستاد مرکزی اربعین حسینی به منظور انعقاد تفاهم‌نامه اربعین به عراق سفر کردند که در این سفر برخی از موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت که برخی از نتایج این مذاکرات اخباری خوب برای زائران اربعین و به ویژه موکبداران است.

داشتن گواهی واکسیناسیون برای اعزام زائران اربعین به عراق کافی است

یوسف افضلی، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه یکی از مصوبه‌های این تفاهم‌نامه خبری خوش برای موکبداران اربعین حسینی است، اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی دولت عراق، داشتن گواهی واکسیناسیون کرونا به همراه جوابیه منفی آزمایش PCR تا حداکثر ۷۲ ساعت قبل از اعزام کافی است.

ارسال تجهیزات موکب‌ها از مرز مهران

وی با بیان اینکه مرز زمینی برای ارسال وسایل و تجهیزات موکب‌های اربعینی بازگشایی می‌شود، افزود: دولت عراق با ورود ۱۵۰ خودرو و کامیون مواد غذایی و همچنین تجهیزات پزشکی از مرز مهران موافقت کرد. البته افرادی که با این ماشین‌ها به عراق می‌روند هم باید علاوه بر جوابیه منفی آزمایش PCR، گواهینامه کارت واکسیناسیون نیز داشته باشند.

افضلی با اشاره به اینکه دولت عراق همه زائران اربعین را از طریق مرز هوایی می‌پذیرد، خاطر نشان کرد: عراق تاکنون با پذیرش ۶۰ هزار زائر ایرانی موافقت کرده است و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده، صدور ویزا از سوی سفارت عراق در ایران و نمایندگی‌های عراق در کشورمان انجام می‌گیرد. همچنین دولت عراق با درخواست ایران به منظور برداشته شدن مطالبات فرودگاه در نجف از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی موافقت کرد. بر همین اساس، با هماهنگی و مساعدت عراق برخی از شرکت‌های هواپیمایی که به عراق بدهکار بودند، می‌توانند در ایام اربعین پرواز خود را از سر بگیرند.

فراهم شدن بازگشت زمینی زائران اربعین/ ویزای عراق یک ماهه شد

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی به امکان بازگشت زائران ایرانی از مرز‌های زمینی نیز اشاره کرد و گفت: با توافق صورت گرفته به منظور کاهش هزینه سفر زائران و خادمان اربعین حسینی، افراد باید به صورت هوایی به عراق سفر کنند، اما الزامی به بازگشت هوایی نیست و می‌توانند پس از زیارت اربعین از مرز‌های زمینی به کشور بازگردد. علاوه بر این، ویزای اربعین از هشتم صفر به مدت یک ماه صادر خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها