رئیس سازمان غذا و دارو:

دلایل سرعت گرفتن واردات واکسن کرونا/ پیش‌خرید واکسن داخلی کذب است

شانه‌ساز با اشاره به برگزاری جلسات رفع موانع ورود واکسن به کشور گفت: در این جلسات موانع موجود در واردات واکسن پیگیری می‌شود و از مهم‌ترین دلایل سرعت گرفتن واکسیناسیون و واردات رفع موانع در این جلسات است.
کد خبر: ۴۷۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ - 15September 2021

تشریح دلایل سرعت گرفتن واردات واکسن کرونا/ پیش خرید واکسن داخلی کذب استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص دلیل افزایش سرعت واردات واکسن و تزریق آن، اظهار داشت: با دستور ویژه رئیس جمهور برای تأمین واکسن، چندین جلسه کمیته واکسن در طول هفته توسط معاون اول رئیس جمهور برای تأمین واکسن با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزارت خارجه، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس جمعیت هلال احمر با بخش‌هایی که می‌توانند امر واردات و واکسیناسیون را تسهیل کنند، تشکیل و موجب شد تا واردات واکسن تسهیل و سرعت پیدا کند.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در این جلسات رفع موانع موجود در واردات واکسن پیگیری می‌شود و از مهم‌ترین دلایل سرعت گرفتن واکسیناسیون و واردات رفع موانع در این جلسات است.

وی با اشاره به سرعت گرفتن مراحل تولید واکسن شرکت‌های داخلی گفت: تولیدکنندگان داخلی نیز با اخذ مجوزهای لازم به جرگه تولید می‌پیوندند که نویدبخش روزهای امیدوارکننده‌ای برای مهار انتشار کرونا با واکسن‌های تولید داخل است.

شانه‌ساز تصریح کرد: وزارت بهداشت از ابتدا برای تأمین واکسن در هر دو محور واردات و تولید ورود کرده بود و هیچ فرصتی را برای تأمین هر چه سریع‌تر واکسن از دست نداده است.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین با تکذیب خبرهای بی‌اساس مبنی بر پیش فروش واکسن‌های داخلی و تغییر سیاست‌های وزارت بهداشت گفت: خبرهای منتشر شده در مورد پیش‌خرید واکسن از شرکت‌های داخلی تولیدکننده واکسن به هیچ عنوان صحت ندارد، پیش‌خرید حتی به شکل ریالی انجام نشده و این اخبار کذب، مورد تأیید سازمان غذا و دارو نیست.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها