استاندار آذربایجان شرقی:

جایگاه آذربایجان در گسترش ادبیات عاشورایی بسیار مهم است

«پورمحمدی» گفت: سوز و گداز اشعار شاعران و نوای مداحان کشورمان بوی دیگری دارد و جایگاه آذربایجان در ایجاد، بسط و گسترش ادبیات عاشورایی با هیچ منطقه‌ای قابل قیاس نیست.
کد خبر: ۴۷۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ - 15September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاحیه هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که با حضور مداحان، شعرا، پیرغلامان و خادمین هیئات حسینی سراسر کشور و تعدادی از کشورهای همسایه در محوطه مسجد کبود تبریز برگزار شد، اظهار داشت: امروز در تبریز سرافزار میزبان خادمان و پیرغلامان امام حسین(ع) هستیم؛ گنجینه‌هایی که بیش از ۷۰ سال از عمر خود را صرف برپایی مجالس حسینی کرده‌اند.

وی تکریم خادمین حسینی را یک فرهنگ‌سازی والگوسازی برای نسل‌های آینده عنوان کرد و افزود: ادبیات عاشورایی و مرثیه‌سرایی، از ناب‌‎ترین بخش‌های آفرینش شعر و شاعری است. سوز و گداز اشعار شاعران و نوای مداحان کشورمان بوی دیگری دارد و جایگاه آذربایجان در ایجاد، بسط و گسترش ادبیات عاشورایی با هیچ منطقه‌ای قابل قیاس نیست.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اولین کتاب مستقل در رسای امام حسین (ع) توسط «فضولی» شاعر گرانقدر تبریزی سروده شده است و پس از وی سخن‌سرایان بزرگ و صدها شاعر دیگر دیوان‌هایی را آفریدند که مداحان و پیرغلامان در مراسم عزای حسینی زمرمه کرده و شور حسینی را با شعور عاشوریی آمیخته و نام آذربایجان را در تاریخ جاودان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار