بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا؛

نماینده آمریکا در امور یمن از عربستان سعودی و عمان دیدار می‌کند

وزارت خارجه آمریکا نماینده ویژه دولت واشنگتن در امور یمن قرار است با مقامات سعودی و عمانی دیدار داشته باشد.
کد خبر: ۴۷۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ - 15September 2021

نماینده آمریکا در امور یمن از عربستان سعودی و عمان دیدار می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تیم لندرکینگ» نماینده ویژه این کشور در امور یمن، با مقامات عربستان و عمان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: تیم لندرکینگ نماینده ویژه آمریکا در امور یمن در عربستان سعودی است و با مقامات ارشد از دولت یمن و عربستان دیدار خواهد کرد. وی سپس به عمان سفر خواهد کرد تا با مقامات ارشد عمانی نیز دیدار داشته باشد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه بیانیه فوق افزود که لندرکینگ همچنین با «هانس گراندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن و «دیوید گرسلی» نمایده مقیم و هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن دیدار خواهد کرد.

آنطور که پیشتر ادعا شده است، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های ابتدایی تشکیل دولتش از تعلیق حمایت این کشور از تجاوز و حملات عربستان سعودی در جنگ با یمن خبر داده بود. آمریکا اصلی‌ترین تأمین کننده سلاح برای عربستان سعودی بوده و مکرراً نیرو‌های مقاومت یمن در این کشور را با حملات هواپیما‌های بدون سرنشین هدف قرار داده است.

عربستان سعودی از فروردین ۹۴ به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به قدرت، این کشور را آماج حملات خود قرار داده است، تجاوز به یمن طی این سال‌ها نتیجه‌ای جز کشتار و ویرانی این کشور را به همراه نداشته است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار