نماینده مردم در مجلس:

افزایش همکاری‌های منطقه امکان نفوذ بیگانگان را کاهش می‌دهد

مقتدایی گفت: افزایش همکاری‌های منطقه‌ای امکان نفوذ کشور‌های خارجی را کاهش داده و اقتدار اجازه دخالت را به بیگانگان نمی‌دهد.
کد خبر: ۴۷۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ - 15September 2021

افزایش همکاری‌های منطقه امکان نفوذ بیگانگان را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس مقتدایی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص حضور رئیس جمهور در اجلاس تاجیکستان، اظهار داشت: سازمان همکاری شانگ‌های مجموعه‌ای فراگیر و منطقه‌ای است که به دنبال وفاق در حوزه‌های مختلف در مقابل نفوذ ناتو است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان قدرت امنیتی و دفاعی مهم منطقه نقش مهمی در جلوگیری از نفوذ بیگانگان ایفا کرده است و همواره در مسیر حفظ امنیت نطقه گام‌های مهمی برداشته و در کنار چین روسیه و سایر کشور‌های مهم عضو دائم شانگ‌های می‌تواند به‌عنوان یک مجموعه عمل کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور‌های آسیای میانه و اعضای شانگ‌های اشتراکات فرهنگی گسترده‌ای دارند و در کنار یکدیگر می‌توانند به‌عنوان مجموعه‌ای متحد، نیاز‌های یکدیگر را برطرف کنند و این اجلاس می‌تواند کمک کند تا سطح بالاتری از حمایت کشور‌های منطقه از یکدیگر محقق شود.

وی با اشاره به رویکرد دولت جدید ایران بر تعامل با همسایگان گفت: از فرصت حضور در اجلاس دوشنبه می‌تواند در جهت گفت‌وگو با کشور‌هایی که می‌توانند انضباط نوینی در آسیا ایجاد کنند استفاده کرد و ما معتقدیم هرچه همکاری‌های منطقه‌ای افزایش باید امنیت در منطقه بیشتر شده و نفوذ و دخالت بیگانگان کاهش می‌یابد و منافع کشور تقویت می‌شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها