مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی:

آحاد ملت در دفاع مقدس مشارکت فراگیر داشتند

حجت‌الاسلام «مصومی» گفت: رزمندگان از روزهای ابتدایی جنگ با حداقل تجهیزات برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی پا در میدان جهاد گذاشتند و با اعتقاد، ایمان و عشق به امام خمینی (ره)، با هر نوع سلیقه سیاسی دست در دست هم دادند و حماسه عظیم دفاع مقدس را خلق کردند.
کد خبر: ۴۷۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ - 15September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از مشهد، کمیته ایثارگران ستاد بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس استان خراسان رضوی امروز به ریاست حجت‌الاسلام «حسین مصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نمایندگان دستگاه‌ها و یگان‌های نیروهای مسلح در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام معصومی در این نشست اظهار داشت: هفته دفاع مقدس مبین رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان و ایثارگران است.

وی افزود: صدام زمانی جنگ را به ایران تحمیل کرد که جمهوری اسلامی هیچ آمادگی برای رویارویی با متجاوزین را نداشت. تحلیل استکبار این بود که در کوتاه‌ترین زمان، ایران را به اشغال خود در می‌آورد و جمهوری اسلامی را ساقط می‌کند اما آنها در محاسبات خود یک نکته را فراموش کرده بودند و آن ولایت‌پذیری، حب اهل‌بیت و تبعیت از امام خمینی (ره) توسط ملت ایران بود.

این مسئول تصریح کرد: دشمن می‌خواست سه روزه نظام را ساقط کند اما ایستادگی امت حزب الله در برابر زیاده‌خواهی دنیای استکبار هشت سال به طول انجامید. مقاومت مردم در طول جنگ باعث شد تا حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی جدا نشود که این پایمردی در تاریخ کشور ما بی‌نظیر بوده است.

معصومی با تأکید بر اینکه مدیریت امام خمینی (ره) در جنگ و نقش‌آفرینی رزمندگان بی‌بدیل بود، خاطرنشان کرد: رزمندگان از روزهای ابتدایی جنگ با حداقل تجهیزات برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی پا در میدان جهاد گذاشتند و با اعتقاد، ایمان و عشق به امام خمینی (ره)، با هر نوع سلیقه سیاسی دست در دست هم دادند و حماسه عظیم را خلق کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بیان داشت: ایستادگی ملت ایران درسی به دشمن داد که با همه توانمندی خود دیگر قادر نخواهد بود که در مقابل جمهوری اسلامی صف‌آرایی کند.

معصومی در ادامه به رسالت کمیته ایثارگران اشاره کرد و گفت: کمیته ایثارگران مُتشکل از اعضایی است که مولد ایثار و ایثارگری هستند و هدف اصلی که این کمیته دنبال می‌کند برگزاری با شکوه ویژه برنامه‌‌های گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس با توجه به محدودیت‌های کرونایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

جبهه مقاومت عرصه اهتزاز پرچم دفاع مقدس

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست ابراز داشت: صدام به تحریک نظام سلطه و حمایت مرتجعین منطقه 41 سال پیش با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایران را مورد تهاجم قرار داد، اما اراده الهی بر این بود که در سایه ایستادگی و مقاومت امت حزب‌الله در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار، انقلاب اسلامی ماندگار شود و ‌ابهت اسلام در عصر امام خمینی (ره) به اوج برسد.

وی افزود: با گذشت 41 سال از این حماسه جاوید، انقلاب اسلامی به کوری چشم دشمنان ماندگار شد و نظام مقدس جمهوری اسلامی به اوج اقتدار رسید.

این مسئول تصریح کرد: حماسه ماندگار دفاع مقدس که عزت و اقتدار جمهوری اسلامی را رقم زد باید به بهترین نحو پاس داشته شود. مضمون اصلی گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مناسبت‌های مرتبط با این رویداد ملی این است که ما اهل جهاد، ایثار، استقامت و دفاع هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پرچم مقاومت نباید به زمین گذاشته شود و باید در طول سال بر بام منطقه به اهتزار درآید. جبهه مقاومت، جبهه اهتزار این پرچم است؛ بر همین اساس فرهنگ جهاد هیچگاه کم‌رنگ نخواهد شد.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: کار مؤمنانه و اقدامات جهادی در سطح کشور جریان دارد و پیگیری و حل مشکلات جامعه با جدیت دنبال می‌شود و این نشانگر آن است که فرهنگ دفاع مقدس جریان دارد، ما نیز باید به نوبه خود این فرهنگ را با صد زبان فریاد بزنیم.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ستاد گرامیداشت چهل و یکمین دفاع مقدس مدتی است که تشکیل شده و با هماهنگی‌هایی که در سطح استان و شهرستان‌ها صورت گرفته شاهد تحرک بسیار خوبی هستیم و در طول هفته دفاع مقدس برنامه‌های گسترده و متنوع برگزار خواهد شد.   

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به مهمترین عناوین برنامه‌های گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مراسم نکوداشت و تجلیل از 110 هزار پیشکسوت جهاد و مقاومت استان خراسان رضوی از 30 شهریور آغاز خواهد شد و در طول هفته دفاع مقدس در 1 هزار نقطه از استان به اجرا در خواهد آمد. سرکشی و عیادت از ایثارگران خاص و عطرافشانی مزار شهدا در یک هزار و 450 نقطه از استان از مهمترین برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس است.

جواد حامدزاده معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید استان خراسان رضوی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: مراسم مهمانی لاله‌ها، همایش پیاده‌روی، مسابقه دوچرخه‌سواری و ویلچررانی، اعزام پیام‌آوران به مراکز فرهنگی، اجلاسیه 300 راوی دفاع مقدس که به‌صورت ملی و از طریق وبینار برگزاری می‌شود، کنگره لاله‌ها یادبود شهدای منا و گردهمایی خانواده جانبازان در حرم رضوی از جمله مهمترین برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان است.

وی در پایان خواستار مستندسازی فعالیت‌های و اقدامات صورت گرفته به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس شد.

در این نشست اعضای کمیته ایثارگران ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده هر دستگاه برای گرامیداشت این مناسبت، نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن هفته دفاع مقدس بیان کردند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها