منزل به منزل نجف آبادی‌ها با شهدای مدافع حرم/ امروز فرصتی برای تجدید بیعت با شهداست

طرح «منزل به منزل با شهدای مدافع حرم» با محوریت روضه‌های خانگی و با حضور فرماندهان و یادگار روز‌های دفاع مقدس و دفاع از حرم در نجف آباد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰ - 17September 2021

منزل به منزل نجف آبادی‌ها با شهدای مدافع حرم/ سردار رشیدزاده: امروز فرصت برای تجدید بیعت با شهداستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در طول دو سال گذشت از شیوع کرونا، این ویروس باعث تغییر شیوه زندگی و بسیاری از مراسم و برنامه‌های جمعی از جمله عزاداری‌های پرشور ماه محرم شد. در طی این سال‌ها مردم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سبکی جدید از عزاداری‌ها را با عنوان روضه‌های خانگی برگزار کردند.

گروه‌های زیادی با برپایی روضه‌های خانگی در منازل شهدا این سنت حسنه را با عطر یاد شهدا اجرا کردند که از جمله آن حوزه بسیج دانش آموزی جواد الائمه (ع) در ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد است که با حضور در منزل شهدای مدافع حرم اقدام به برپایی روضه‌های خانگی کرد و این برنامه همچنان در حال اجراست.

سروان جمشیدیان فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی امام جواد الائمه (ع) در تبیین اجرای این طرح اظهار داشت: این طرح با عنوان منزل به منزل با شهدای مدافع حرم از سالروز شهادت حضرت رقیه (س) به مدت پنج روز اجرا شد که طی آن مراسم روضه در منزل شهیدان موسی یزدانشهر، علیرضا نوری، روح الله کافی، محسن حججی، کمیل قربانی و موسی جمشیدیان برگزار شد.

وی افزود: به این ترتیب با حضورمقابل منازل شهدای مدافع حرم، در کنار خانواده شهید و اهالی محل از روایتگری و سخنرانی همرزمان این شهدا و مداحی مداحان اهل بیت (ع) بهره‌مند شدیم.

جمشیدیان با اشاره به دومین سال برگزاری این برنامه تصریح کرد: مراسم با استقبال خوب مردم و روایتگری و سخنرانی همرزمان ۱۱ شهید مدافع حرم شهرستان نجف آباد برگزار شد.

سردار سیف الله رشیدزاده فرمانده لشکر ۸ نجف آباد با شرکت در طرح منزل به منزل با شهدای مدافع حرم که با حضور سرهنگ صفرپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد و حجت السلام حسناتی همراه بود شهادت را بالاترین پاداش و مزد جهاد فی سبیل الله دانست و اظهار داشت: شهادت همیشه با ارزش است و فداکاری در راه خدا همیشه کاری عظیم و ارجمند. شهدا علاوه بر مقامات رفیع معنوی، مشعل دار پیروزی، آزادی و استقلال ملت هستند، اگر خدای متعال این دعا را از کسی قبول کند که مرگ او را در شهادت قرار دهد بزرگترین امتیاز را به یک انسان داده است.

وی در ادامه افزود: جوانانی که در دفاع از حرم آل الله به سوریه و عراق اعزام می‌شدند هم از لحاظ کارایی و تعهد و هم از لحاظ تقید و اخلاص واقعا انتخاب شده بودند. شهادت روح الله کافی زاده در کمال آرامش و شهادت محسن حججی با سر و صدا همراه بود. شهید حججی پیش از اعزام به سوریه جواز شهادتش را از امام رضا (ع) گرفت.

رشیدزاده عنوان کرد: امروز فرصتی است که همه با شهدا تجدید خاطره کنیم و در برابر صبر و گذشت خانواده‌هایشان سر تکریم فرود آوریم. ما مدیون همه این جوانان هستیم که از هر آنچه داشتند گذشتند. این آرامش و امنیت که داریم مرهون خون شهداست، اگر این جوانان نبودند داعش را در عمق خاک ایران داشتیم. ولی با شجاعت و ایثار شهدا و درایت رهبر فرزانه انقلاب پای داعش به کشورمان نرسید. ان‌شاءالله همه دست در دست هم بدهیم تا همراه با رهبر حکیم و دولت انقلابی خون این شهدا را پاس بداریم و کم کم رونق و امید را به کشور بازگردانیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار