کارشناس صهیونیست:

حماس می‌تواند اسرائیلی‌ها را وادار به رفتن به پناهگاه کند

یک کارشناس نظامی صهیونیست با اشاره به این که گروه‌های فلسطینی در غزه توانایی مختل کردن زندگی اسرائیلی‌ها را دارند تاکید کرد که حماس می‌تواند ما را مجبور به رفتن به پناهگاه کند.
کد خبر: ۴۷۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷ - 15September 2021

حماس می‌تواند اسرائیلی‌ها را وادار به رفتن به پناهگاه کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از عربی ۲۱، «رون بن یشای» کارشناس نظامی صهیونیست با انتشار مقاله‌ای در روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت اعلام کرد که گروه‌های فلسطینی در غزه می‌توانند زندگی اسرائیلی‌ها را مختل کنند و به این ترتیب هیچ راه فراری وجود ندارد.

این کارشناس اسرائیلی در ادامه افزود، تشدید تدریجی اوضاع در عرصه‌های فلسطین به یک واقعیت تبدیل شده و احتمال دارد این اوضاع وخیم‌تر نیز بشود. این امر چندین علت دارد که اولین آن‌ها به تعطیلات عید یهودی برمی‌گردد که تلمودی‌ها با لباس‌های خاص و رفتار‌های تهدیدآمیز خشم مسلمانان در قدس و کرانه باختری را بر می‌انگیزند و این همان دلیلی است که باعث تشدید درگیری‌ها در سال ۲۰۱۵ و بروز «انتفاضه چاقو» شد.

رون بن یشای که روابط نزدیکی با موسسات نظامی رژیم صهیونیستی دارد و بسیاری از جنگ‌های اسرائیل را پوشش داده اشاره کرد که عامل دوم در تشدید درگیری‌ها مربوط به فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع است که فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه را با یکدیگر متحد کرد. با وجود این که چهار تن از این اسرا دستگیر شده‌اند، اما نگرانی زیادی در محافل اسرائیلی درباره سرنوشت دو اسیر دیگر که می‌تواند منجر به انفجار اوضاع در خیابان‌های فلسطین شود به وجود آمده و این اوضاع با گذشت زمان بدتر می‌شود.

وی تاکید کرد که دلیل سوم به پذیرش کمک‌های قطر از جانب حماس و تلاش آن برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل با بالن‌های آتش‌زا و پرتاب موشک‌ها و همچنین آزار و اذیت‌های شبانه برمی‌گردد؛ ضمن اینکه گروه‌های فلسطینی اعلام کرده‌اند از اسرای فراری حمایت می‌کنند. در واقع فلسطینی‌ها با تهدید به شلیک موشک به سمت مناطق جنوبی در تلاش برای کشاندن اسرائیل به جنگ در زمانی نامناسب هستند؛ چرا که اکنون همزمان با تعطیلات عید، بحران کرونا نیز افزایش یافته و همین دلایل موجب تعلیق حملات اسرائیل ضد غزه در هفته‌های آینده خواهد بود.

این کارشناس نظامی صهیونیست همچنین گفت، تجزیه و تحلیل دلایل تشدید درگیری با فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری مهم نیست و چیزی که اکنون مهم به نظر می‌رسد این است که اسرائیل می‌خواهد بعد از پایان وضعیت کنونی و یا حتی یک جنگ بزرگ به یک آرامش پایدار برسد. مهمتر از همه، دغدغه اسرائیل برای جلوگیری از اقدام حماس و جهاد اسلامی به اتخاذ تصمیمی است که می‌تواند اسرائیل را تحت فشار قرار داده و اسرائیلی‌ها را مجبور به رفتن به پناهگاه کند.

وی افزود، تا زمانی که حماس این توانایی را داشته باشد می‌تواند موجب تشدید اوضاع شود و هر زمان که بخواهد زندگی عادی در اسرائیل را مختل کند؛ بنابراین برای رسیدن به آرامش طولانی مدت ارائه تسهیلات اقتصادی به اهالی غزه کافی نخواهد بود.

کارشناس مذکور اسرائیلی در پایان تاکید کرد، اوضاع کنونی غزه به این معناست که اسرائیلی‌ها محکوم به وارد شدن به درگیری‌های شدید با فلسطینی‌ها هستند. این اتفاق در جنگ ماه مه با غزه نیز رخ داد، اما اسرائیل به هدف خود نرسید.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها