نماینده ولی فقیه در ایلام:

شهدا قهرمانان تاریخ‌ساز هستند

حجت‌الاسلام کریمی تبار گفت: قهرمانان تاریخ ساز ما شهدا، ایثارگران، رزمندگان و آزادگان هستند.
کد خبر: ۴۷۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳ - 16September 2021

شهدا؛ قهرمانان تاریخ ساز هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، حجت‌الاسلام «کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار سرهنگ «محمد حسین فولادی» مدیر کل حفظ  آثار  و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار در شرایط فعلی رسالت خیلی سنگینی بر عهده دارد، قهرمانان تاریخ ساز ما در واقع شهدا، ایثارگران، رزمندگان و آزادگان بودند و باید کاری کنیم که اینها به عنوان الگو برای نسل جوان امروز ما باشند.

وی افزود: اگر دانش آموز ما بخواهد  رشد کند و الگویی برای خود داشته باشد باید شهدا و رزمندگان مد نظرش باشند، اگر ما به این حد برسیم اقناع کننده است که نسل جوان و نوجوان ما آرزویش این باشد که مثل فلان شهید یا ایثارگر و رزمنده باشد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار گفت: ما امروز دستمان از شهدا کوتاه شده است، ولی ایثارگران را داریم که البته آنها هم یکی یکی دارند از بین ما می روند که خیلی از خاطرات دفاع مقدس و شاهکارهایی که انجام گرفت با رفتن اینها از بین خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در  ایلام تصریح کرد: در بخش آثار مکتوب گزارش خوبی ارائه شد و روند، روند مطلوبی است که  امیدواریم استمرار داشته باشد، در بخش فیلم و سریال هم باید کار کنیم و با وضعیت مطلوب خیلی فاصله داریم، چون زبانِ کتاب مخاطبش محدود است، هر چند کتابی مثل کتاب «دا» و کتابهای مختلف اگر ترجمه شوند، بسیار تاثیر گذار خواهد بود،

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: بحث فیلم و هنر بسیار تاثیرگذار است، فیلم «مستطیل قرمز» برنامه ای بود که در دنیا مطرح شد با این که سوژه های زیادی نیز برای نشان دادن وجود دارد، که استان ایلام از اين لحاظ هنوز عقب است.

امام جمعه ایلام با اشاره به بحث موزه دفاع مقدس ایلام نیز عنوان داشت: در بحث موزه باید رایزنی کنیم که اگر جای مناسب تری هست، جابجا شود وبتوانیم موزه جدیدی ایجاد کنیم.

وی عنوان کردکرد : با توجه به اینکه ایلام در مسیر اصلی زائران عتبات عالیات قرار دارد، اگر بتوانیم زائر سرا و موزه را به هم وصل کنیم، خودبه خود باعث رونق موزه خواهد شد، اولویت موزه با شهر ایلام است، چرا که شهر مهران خود یک موزه است و نیازی به ایجاد موزه در آنجا نیست.

 نماینده ولی فقیه در ایلام افزود: در بحث سرکشی از خانواده های شهدا عدالت سرلوحه کارها قرار گیرد و اینکه در بازدیدها طوری رفتار کنیم که مورد رضایت خداوند واقع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها