نماینده ولی فقیه در مازندران:

قدردانی از ایثارگران دفاع مقدس وظیفه‌ای همگانی است

«محمدی لائینی» با بیان اینکه قدردانی از کسانی که در جنگ فداکاری کردند وظیفه‌ای همگانی است، گفت: در هفته دفاع مقدس باید مراحل مختلف پیروزی را بازگو کنیم.
کد خبر: ۴۷۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ - 17September 2021

قدردانی از ایثارگران دفاع مقدس وظیفه همگانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید و توصیه بر تقوا و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس برای ما یک سرمایه بود و همه وظیفه داریم از آن‌هایی که دفاع مقدس را پیش بردند قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه قدردانی از کسانی که در جنگ فداکاری کردند وظیفه همگانی است، افزود: در هفته دفاع مقدس باید مراحل مختلف پیروزی را بازگو کنیم، به رزمندگان روحیه بدهیم و با تقویت روحیه و تجلیل از آن‌ها به نسل‌های جدید یاد بدهیم راه حماسه و ایثار را در مواقع خطر بپیمایند.

محمدی لائینی با اشاره به بیانات امام راحل مبنی براینکه در جنگ دوستان و دشمنان را شناختیم و نتیجه گرفتیم که روی پای خود بایستیم، تصریح کرد: بعضی‌ها برکات جنگ را ندیده گرفتند و به جای اینکه روی پای خود بایستند، یاد گرفتند روی کول دشمن و ابرقدرت‌های غربی بایستند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم و ریشه‌های پربار انقلاب اسلامی را محکم کردیم و حس برادری و وطن دوستی را در نهاد مردم بارور کردیم، ادامه داد: اگر جنگ تحمیلی نبود امروز صنایع پیشرفته دفاعی را نداشتیم و این امنیت کم‌نظیر و حس برادری و دستگیری و یاری وجود نداشت.

وی با اشاره به شرایط کرونایی ادامه داد: مردم مازندران در رزمایش کمک مومنانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند و این روح برادری و کمک را از هشت سال دفاع مقدس آموختند.

امام جمعه ساری با اشاره به کلیات دو طرح مهم در مجلس تأکید کرد: اگر این دو طرح بصورت کارشناسی شده و حساب شده مصوب بشود می‌تواند گام مهمی در پیشرفت امر تولید و جهش و رونق تولید باشد.

وی طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را از دیگر طرح‌های مصوب شده در مجلس دانست و ادامه داد: متاسفانه شروع کسب و کار در کشور بسیار سختگیرانه و وقت گیرانه است و نیاز به مجوز‌های فراوان دارد و اگر سرمایه گذاری‌های جدید راحت انجام شود شاهد کاهش بیکاری و افزایش اشتغال خواهیم بود.

محمدی لائینی با بیان اینکه رتبه ۱۷۸ کسب و کار دنیا را داریم، افزود: مجلس تصمیم گرفت برای شروع کسب و کار یک راحتی و آسانی در نظر بگیرد و این امر باید حساب شده باشد.

امام جمعه ساری به ساماندهی طرح صنعت خودرو اشاره کرد و ادامه داد: یکی از جا‌هایی که سبب ناراضی تراشی می‌شود، صنعت خودرو است و ورود مجلس به این صنعت را به فال نیک می‌گیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها