با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج صورت گرفت؛

گرامیداشت سالروز اعزام حماسی بسیجیان پایگاه شهید حسینیان قم به جبهه

آیین گرامیداشت سالروز اعزام تاریخی و حماسی بسیجیان پایگاه شهید حسینیان قم به جبهه‌های نبرد در سال ۱۳۶۵، امروز با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، در گلزار شهدای قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ - 17September 2021

گرامیداشت سالروز اعزام حماسی بسیجیان پایگاه شهید حسینیان قم به جبههبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین گرامیداشت سالروز اعزام تاریخی و حماسی بسیجیان پایگاه شهید حسینیان قم به جبهه‌های نبرد در ۲۶ شهریور سال ۱۳۶۵، امروز در جوار مزار شهدای این پایگاه در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا تویسرکانی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در این آیین، اظهار داشت: مشکل عمده برخی نیرو‌ها در معرفی و پاسداشت انقلاب و امام و شهدا، عدم مهارت است و همه ما باید بتوانیم تحمل خود را در برابر گفتمان مخالف بالا ببریم.

وی افزود: پیامبر بزرگواراسلام (ص) با اینکه نیازی به مشورت نداشتند، اما به رای و نظر مردم احترام گذاشتند حتی در مواری که حوادث تلخی، نظیر جنگ احد پیش می‌آمد.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین جوشقانیان» مسئول موسسه روایت سیره شهدا نیز در این مراسم، با اشاره به اعزام بیش از ۳۵ نیرو در یک روز از پایگاه شهید حسینیان عنوان کرد: روز ۲۶ شهریور ۶۵ بیشترین اعزام نیرو به جبهه را داشتیم و خاطره آن روز و ۱۹ شهید والامقام این پایگاه که در دوره‌های مختلف تقدیم اسلام و انقلاب شدند، هیچگاه از ذهن‌ها محو نخواهد شد.

وی افزود: حجت الاسلام تویسرکانی در جبهه تخریبچی گردان بودند و در سمت فرماندهی پایگاه شهید حسینیان، فضای دوستانه، معنوی و تربیتی و علمی ویژه‌ای را برای رشد بسیجیان ایجاد کرده بودند.

مسئول موسسه روایت سیره شهدا افزود: مزار شهدای عملیات‌های مختلف هر یک در بخشی از گلزار شهدا قرار دارد و بخصوص ۵۰۰ شهید بین الملل در همین گلزار داریم.

وی همچنین خاطرات و کراماتی از شهدای والامقام شکوریان، دخانچی، ربانی نژاد، رازقی و دیگر شهدای والامقام بازگو کرد.

در پایان مراسم، از «علی اکبر رازقی» استاد برجسته خوشنویسی کشور و برادر بزرگوار شهید «امیر رازقی» از فرماندهان پایگاه شهید حسینیان در دوران دفاع مقدس، تجلیل و یاد و خاطره پدر فقید ایشان مرحوم «عباس رازقی» گرامی داشته شد.

این مراسم در آستانه هفته دفاع مقدس، با قرائت زیارت پرفیض عاشورا به یاد شهدا و با حضور «امیر جعفری» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم و جمعی از والدین شهدا، بسیجیان پایگاه شهید حسینیان و حوزه سه شهید عابدی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار