امام جمعه خرم آباد:

عزت‌آفرینی دفاع مقدس برای نسل‌های آینده بازگو شود

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: باید عزت‌آفرینی دفاع مقدس به نسل‌های آینده بازگو شود.
کد خبر: ۴۷۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵ - 17September 2021

عزت آفرینی دفاع مقدس به نسل های آینده بازگو شود

به گزارش  دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ۳۱ شهریور ماه سالگرد چهل و یکمین سالگرد حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی به ایران است که هشت سال دفاع مقدس یکی از مقاطع انقلاب بوده که نقش آفرینی امام (ره)، رهبری و رزمندگان مدافع اسلام، شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های آنان بی نظیر بود.

وی افزود: امام (ره) به عنوان کانون و نقطه متمرکزی بودند که کثرت مومنین را تبدیل به وحدت کردند و با نصرت های الهی، رهنمودهای امام (ره) و از جان گذشتگی رزمندگان،  رژیم بعث و ۳۰ کشور که در حمایت این رژیم بودند، شکست خوردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: باید عزت آفرینی دفاع مقدس به نسل های آینده بازگو شود و هنوز طعم تلخ ایران از قرارداد ترکمنچای در سال ۱۲۰۶ که بسته شد از یاد نرفته و جای شرمساری است که سردمداران آن زمان نتوانستند سرمایه ها را بسیج کنند تا این حادثه رخ ندهد و لازم است مقایسه شود چه رویدادهایی رخ داده و در هشت سال دفاع مقدس چه کارنامه درخشانی ملت ایران برای خود رقم زد.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: در جنگ جهانی دوم، تهران و برخی از شهرها، محل حضور و خودنمایی نظامیان کشورهای مختلف و حاکمان و زورگویان زمان بود که لازم است در این ایام زیبایی ها و پیروزی های دفاع مقدس را به نسل های کنونی و نسل هایی که می آیند در قالب و روش های مختلف نشان دهیم و مقایسه شود این عزت را با ذلتی که حاکمان قاجار و پهلوی بر ملت تحمیل کردند.

وی بیان کرد: موسسات فرهنگی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج، مساجد و گروه های جهادی و جوانان انقلابی آنچه در این رویداد گذشت با اجرای هنرمندانه نشان دهند و منتقل کنند.

وی با اشاره به ۱۲ بند و اصول ارائه شده از سوی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهوری اصول ۱۲ گانه ای بیان کردند که در راستای مقابله با فساد اقتصادی و بخش های دیگری بود که شایسته گزینی و انتصاب مدیران کارآمد و انقلابی در لایه ها و سطوح مختلف نظام اداری و توانمندسازی نیروی انسانی و رفع کمبود نیروی انسانی صاحب صلاحیت در تصدی اداری همراه با تقویت فرهنگ فساد ستیزی در آن یکی از بندها بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: رعایت تفکیک قوا ولی در عین حال هماهنگ و در تعامل با هم جزء قانون اساسی است که مستقل از هم ولی اهل تعامل با هم باشند به طوری که در استان ما باید ضمن استقلال و شرح وظایف جداگانه، باید اهل تعامل در پیشبرد امور استان باشند.

وی گفت: منتخبین قوه مقننه که با رای مردم انتخاب شدند با حفظ رعایت تفکیک قوا و تعامل با قوای دیگر، در عزل و نصب های قوه مجریه که خارج از وظایفشان است، دخالت نکنند البته مشورت بشود ولی اینکه مدیران با مصاحبه نمایندگان انتخاب شوند سبب می شود که این مدیران در خدمت مردم در چارچوب وظایف عمل نکنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشار به به اینکه هم اکنون زمان انتخاب مدیر عالی استان است، افزود: مدیرانی انتخاب شوند باید از تعهد، تخصص، استقلال کامل، دانایی، توانایی و آگاهی و بصیرت برخوردار باشند و وقتی این افراد انتخاب شوند محرومیت زدایی و خدمت به محرومین و مردم با کار جهادی و کار انقلابی، سراسر استان و کشور را فرا می گیرد و دغدغه نمایندگان برطرف می شود.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: در برخی از موارد گروه هایی نمایندگان را در فشار قرار می دهند که در عزل و نصب ها دخالت کنند که این خارج از سوگند یاد شده است.

وی با بیان اینکه شعر گنجینه غنی و ارزشمندی است، گفت: زبان فارسی در حوزه جهان اسلام و در قلمرو فرهنگ و تمدن ایرانی دارای هزاران آثار ارزشمند در زمینه های ادبی، عرفانی، فلسفی، هنری، مذهبی است که در قالب سروده هایی از سوی شعرا سروده شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: شاعران زیادی در پیشبرد فرهنگ و تمدن ایرانی تلاش کردند و شعرایی که برای اسلام و ایران نقش آفرینی داشته و در هشت سال دفاع مقدس نقش این شعرا دیده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار