سردار باقری خبر داد

طراحی شبکه ارتباطی بسیار قوی و بومی ‌پدافندی /‌ هیچ نقطه کور پدافندی در کشور وجود ندارد

مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران از طراحی یک شبکه ارتباطی بسیار قوی و بومی ‌پدافند توسط متخصصان «صاایران» و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) خبر داد و گفت: در حال حاضر ‌هیچ نقطه کور پدافندی در کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۴۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ - 06June 2015

طراحی شبکه ارتباطی بسیار قوی و بومی ‌پدافندی /‌ هیچ نقطه کور پدافندی در کشور وجود ندارد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرتیپ حسین باقری با برشمردن مهمترین مأموریت و رسالت سازمان صنایع الکترونیک ایران اظهار داشت: مأموریت "صاایران" تأمین محصولات ارتباطی، فناوری اطلاعات، الکترونیکی، جنگ الکترونیک، جمعآوری اطلاعات، رایانه، الکترواپتیک و فضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه صنایع الکترونیک مهمترین اصل تحول در نیروهای مسلح است، افزود: سلسله اعصاب نیروهای مسلح ارتباطات و مخابرات است؛ بنابراین شرکت صنایع الکترونیک ایران و شرکتهای زیرمجموعه آن، از اساسیترین ارکان در نیروهای مسلح است.

مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران یکی از مهمترین مأموریتهای صاایران را کمک به جمعآوری اطلاعات از دشمن بیان کرد و ادامه داد: در این زمینه صاایران تجهیزات راداری، اپتیکی، الکترواپتیکی، انواع دوربینها و... را در اختیار نیروهای مسلح قرار میدهد.

سردار باقری با بیان اینکه صاایران در زمینه ماهواره به موفقیتهای زیادی دست یافته است، تصریح کرد: در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ ماهواره فجر جمهوری اسلامی ایران با موفقیت به فضا پرتاب شد، که این ماهواره نتیجه تلاش دانشمندان ایرانی و کارکنان پرتلاش صا ایران بود.

وی با بیان اینکه صاایران به نیروهای مسلح در بخشهای زمینی و ارتباطی اعم از ارتباط بین نیروهای پیاده، قرارگاهها، زرهی، هوانیروز، شبکههای زیرساختی، فیبرنوری، انواع بیسیمها و باسیمها، فناوری اطلاعات، ویدئو همایشها و.... خدمات ارائه میدهد، گفت: حضور در دریا بدون استفاده از امکانات مخابراتی و ارتباطی امن امکانپذیر نیست، در دریا سامانههای ناوبری، سوناری، راداری و... لازم است که این سامانهها را نیز صاایران و شرکتهای زیر مجموعه آن تولید میکنند و در اختیار نیروهای مسلح دریایی قرار میدهند.

مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران با بیان اینکه در حوزه هوایی کار سختتر و پیچیدهتر است، تاکید کرد: امروز بهحمدالله شرکت صنایع الکترونیک ایران در بخش ناوبری هوایی به موفقیتهای بسیاری دست یافته، و در زمینه بیسیمهای هوایی نیز فعالیتهای خوبی صورت گرفته، و روز به روز در حال پیشرفت در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان صنایع الکترونیک ایران در زمینه تأمین و نصب تجهیزات جمعآوری اطلاعات و دوربین بر روی هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین نیز پیشرفتهای چشمگیری داشته است، ادامه داد: در حوزه پدافند هوایی در بخش تأمین رادار در انواع مختلف مورد نیاز و شبکه جمعآوری الکترونیکی اطلاعات موفقیتهای بسیار زیادی بهدست آوردهایم.

مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک ایران با اشاره به اهمیت پدافند هوایی و تاکیدات فرمانده معظم کل قوا در این حوزه گفت: صاایران در تبعیت از فرمایش رهبری عمده توان خود را در تأمین تجهیزات پدافندی قرار داده، که البته در این راه همراهی بسیار خوب متخصصین و کارکنان غیور قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) را داشتهایم.

سردار باقری نتیجه این فعالیت و همراهی را ایجاد یک شبکه ارتباطی بسیار قوی و بومی در زمینه پدافند اعلام کرد و گفت: هیچ نقطه کور پدافندی در کشور وجود ندارد، و تمامی پروازها حتی در نقاط دوردست و با سقف پروازی بالا تحت نظر شبکه قوی پدافندی کشور بوده، و از این منظر ایران اسلامی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار