طی مراسمی؛

کتاب خاطرات سردار شهید «حسین دهستانی» رونمایی شد

در مراسمی با حضور «عاکف» نویسنده کتاب «خاک‌های نرم کوشک» از کتاب «اروند و خاطره اولین قایق» خاطرات سردار شهید «حسین دهستانی» رونمایی شد.
کد خبر: ۴۷۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷ - 17September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و در راستای برگزاری دومین کنگره سرداران و شهدای استان یزد، با حضور «سعید عاکف» نویسنده کتاب «خاک‌های نرم کوشک» از کتاب «اروند و خاطره اولین قایق» خاطرات سردار شهید «حسین دهستانی» رونمایی شد.

این مراسم امروز پس از اقامه نماز جمعه با حضور مسئولان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) اردکان برگزار شد.

شهید «حسین دهستانی» در هفتم مرداد 1343 شمسی در خانواده استاد «محمّد دهستانی» در شهر اردکان  قدم به عرصه وجود گذاشت كه سرنوشتی حسین گونه برایش رقم خورد. خانواده او به عشق امام حسين (علیه السّلام) نام «حسين» را برای او انتخاب می‌کنند.

شش ساله بود که به مدرسه رفت. دورۀ ابتدایی را در دبستان کاتب و دورۀ راهنمایی را در مدرسۀ راهنمایی سعدی اردکان با موفّقیّت طی کرد. دورۀ متوسطه را در دبیرستان فارابی اردکان در رشتۀ فرهنگ و ادب شروع کرد و تا کلاس چهارم ادامه داد. ازهمان اوّل کودکی مشخص بودکه علاوه بر تربیت صحیح و فضای معنوی موجود در جامعه و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) او را در مسیری تعالی بخش قرار داده است. 

عاقبت این سردار مخلص، شجاع، بی ریا و گمنام جبهه‌ها در تاریخ 1365/10/25 در عملیّات کربلای ۵ با نوشیدن شهد شیرین شهادت، روح بلند و ملکوتیش از جسم کوچک و خاکیش به رضوان پر کشید و در جوار ربّش آرمید. در تاریخ 1365/11/13 پیکر پاکش زینت بخش دست‌های امّت حزب الله اردکان شده، پس از تشییع با شکوه و وداع با جسمش٬ پیکر مطهر او درگلزار شهدای اردکان به خاک سپرده شد.

از کتاب خاطرات سردار شهید «حسین دهستانی» در «رادکان» رونمایی شد

از کتاب خاطرات سردار شهید «حسین دهستانی» در «رادکان» رونمایی شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار