فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ناوگان هوایی رژیم بعثی در طول دفاع مقدس ۳ مرتبه تجهیز شد/ اجازه ندادیم حتی یک روز صادرات نفت قطع شود

امیر «صباحی‌فرد» گفت: رژیم بعثی عراق در آغاز جنگ تحمیلی حدود ۳۵۰ فروند جنگنده در اختیار داشت، اما در پایان جنگ بیش از ۹۰۰ فروند هواپیمای جنگی داشت که بلوک شرق و غرب در اختیارش گذاشته بودند؛ این آمار نشان می‌دهد که ناوگان هوایی رژیم بعثی در طول دفاع مقدس ۳ مرتبه تجهیز شد.
کد خبر: ۴۷۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹ - 20September 2021

ناوگان هوایی رژیم بعثی در طول دفاع مقدس 3 مرتبه تجهیز شد/ اجازه ندادیم حتی یک روز صادرات نفت قطع شودامیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص نقش‌آفرینی و رشادت کارکنان پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: پدافند هوایی در هشت سال دفاع مقدس اقدامات ارزنده و بی‌بدیلی را در مقابله با رژیم متجاوز بعثی انجام داد؛ هیچ عملیاتی در دوران دفاع مقدس و در سطح نیرو‌های مسلح انجام نشد، مگر زیر چتر پدافند هوایی که با اقتدار در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس شرکت و از آسمان و حریم هوایی کشور در برابر متجاوزان دفاع کرد.

وی افزود: پدافند هوایی در طول دوران دفاع مقدس که کشور ما دائماً از سوی هواپیما‌های دشمن بعثی مورد هجوم ناجوانمردانه قرار می‌گرفت، اجازه نداد که حتی یک روز فرودگاه‌های کشور تعطیل شود و حتی برای یک روز و یک لحظه هم اجازه ندادیم صدور نفت که از طریق جزیره خارگ انجام می‌شد، قطع شود.

امیر صباحی‌فرد ادامه داد: در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ نقطه از مراکز حیاتی و تأسیساتی کشور توسط پدافند هوایی پوشش هوایی داده و امنیت آن برقرار شد.

وی تصریح کرد: نمونه بارز حضور موثر پدافند هوایی نقش‌آفرینی در عملیات غرورآفرین والفجر ۸ بود که طی آن بیش از ۷۰ فروند از انواع هواپیما‌های دشمن در این عملیات منهدم شدند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش بیان کرد: زمانی که صدامیان با ما وارد نبرد شدند، حدود ۳۵۰ فروند هواپیما داشتند، اما در پایان جنگ تحمیلی، نیروی هوایی رژیم بعثی بیش از ۹۰۰ فروند هواپیمای جنگی را در اختیار داشت که بلوک شرق و غرب در اختیارشان گذاشته بودند؛ این آمار نشان می‌دهد که ناوگان هوایی رژیم بعثی در طول دفاع مقدس سه مرتبه تجهیز شد که این بیانگر قدرت و اقتدار پدافند هوایی در آن دوران است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار