مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

همت بلند ۲۳۰ دانشجو معلم یزدی در طرح «جهاد تربیتی»

«دهقان» از اجرای طرح «جهاد تربیتی» در استان خبر داد و گفت: ۲۳۰ دانشجومعلم جهادگر این دانشگاه در سطح مناطق و شهرستان‌های استان یزد برای هزار و ۳۰۰ دانش آموز بازمانده و محروم از تحصیل، کلاس‌های رفع اشکال با رویکرد تربیتی برگزار کردند.
کد خبر: ۴۷۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴ - 19September 2021

«منصور دهقان منشادی» مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان یزد در قالب طرح «جهاد تربیتی» با حضور در مناطق محروم به دانش‌آموزان عقب مانده از تحصیل کمک کردند.

وی با بیان اینکه که این طرح، طرحی ابتکاری از یزد بود و اکنون در سراسر کشور اجرا می‌شود، افزود: این طرح برای اولین بار توسط اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد اجرا شد و مورد استقبال تهران قرار گرفت و دانشجو معلمان این دانشگاه با حضور در مناطق محروم با دانش آموزانی که از نظر تحصیل عقب افتاده‌اند، در مساجد و مدارس به تدریس پرداختند.

دهقان اذعان داشت: در راستای عدالت آموزشی و با توجه به تفاهم‌نامه سه جانبه جهاد تربیتی میان دانشگاه فرهنگیان، وزارت آموزش و پرورش و بسیج دانشجویی، ۲۳۰ دانشجومعلم جهادگر این دانشگاه در سطح مناطق و شهرستان‌های استان یزد برای هزار و ۳۰۰ دانش آموز بازمانده و محروم از تحصیل، کلاس‌های رفع اشکال با رویکرد تربیتی برگزار کردند.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد اظهار داشت: با توجه به شرایط تحصیل در دوره شیوع کرونا و مجازی بودن آموزش ها، این طرح در تابستان سال جاری در مناطق و شهرستان‌های استان به اجرا درآمد و به هر دانش آموز به طور متوسط طی ۱۵ جلسه آموزشی دروس پایه تدریس و رفع اشکال شد.

این مدیر استانی از اجرای برنامه‌های تربیتی همچون «طرح نور»، «طرح مظهر وفا» با هدف تقویت ساحت‌های اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان و ... توام با این طرح خبرداد و افزود: طرح «مظهر وفا» به مناسبت محرم و با اهداف شناخت مقام حضرت ابوالفضل العباس (ع) و نهادینه کردن روحیه ایثار، در دانش آموزان با توجه به ساحت اعتقادی و اخلاقی شکل گرفت.

وی ادامه داد: در این طرح در قالب انیمیشن، سخنوری و برگزاری مسابقه، به مباحثی چون «کربلا و مقام حضرت عباس(ع)» توجه شده است.

منصور دهقان با اشاره به طرح «نور» افزود: در این طرح فایلی توسط دانشجو معلمان از سخنان اخلاقی امیر المومنین(ع) تهیه شده است و دانشجو معلمان در هر جلسه از کلاس در زمان یک دقیقه به این موضوعات اشاره می‌کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار