مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

برگزاری یادواره شهدای نیروگاه شهید سلیمی نکا در هفته دفاع مقدس

«حسینیان» از برگزاری یادواره شهدای نیروگاه شهید سلیمی نکا در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸ - 19September 2021

برگزاری یادواره شهدای نیروگاه شهید سلیمی نکا در هفته دفاع مقدس«سید جواد حسینیان» مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا در حاشیه جلسه گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس که امروز در اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری از فعالیت ۹۸ پایگاه مقاومت و ۱۰ هزار کارگر بسیجی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: کارگران بسیجی در حوزه‌های فرهنگی، امنیتی، ایثار و برگزاری یادواره شهدای کارگری بکارگیری می‌شوند.

وی از اجرای دو طرح شهید کریمی و شهید برونسی در این سازمان خبر داد و افزود: در طرح شهید کریمی مراکز تولیدی دچار آسیب شناسایی می‌شوند و پس از آن جهت رفع موانع با توجه به شعار سال اقدام خواهد شد.

حسینیان شمار مراکز تولیدی سطح استان را حدود ۲ هزار و ۶۰۰ مرکز اعلام کرد و گفت: بسیاری از این مراکز دچار آسیب هستند و برخی از آن‌ها در این طرح و داخل استان احیا شدند و برخی از شرکت‌ها که دچار مشکل قضایی بودند برای رفع مشکل به دادگستری استان معرفی شدند.

وی از راه اندازی ۱۵ شرکت در مرحله اول این طرح خبر داد و گفت: ۳۶ شرکت هم برای رفع موانع معرفی شدند تا بازدید میدانی انجام گیرد.

حسینیان به طرح شهید برونسی اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح که حمایت از تولید داخلی است، سفیران تولید با همکاری بسیج دانشجویی و بسیج دانش آموزی آموزش می‌بینند و بکارگیری می‌شوند.

وی از شهید «نوروزعلی یزدان خواه» به عنوان شهید شاخص بسیج کارگری استان یاد کرد و از انعقاد قرارداد تدوین کتاب این شهید خبر داد و گفت: همچنین مراسم رونمایی از مستند شهید دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

حسینیان در ادامه بیان داشت: «شیفت ایثار» یکی از موضوعاتی است که در دستور کار ما قرار دارد و کارگران در این طرح پس از پایان کار، چند ساعتی را برای کمک به تولید به صورت فی سبیل الله کار می‌کنند.

وی تعداد شهدای کارگری استان را ۸۹۵ شهید اعلام کرد و از برگزاری یادواره شهدای استانی نیروگاه شهید سلیمی در هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خبر داد و اضافه کرد: همچنین یادواره شهدای کارگر شهرستان گلوگاه در این هفته در مرکز تحقیقات دخانیات شمال کشور برگزار می‌شود.

این مسئول برگزاری شب خاطره شهید نوروزعلی یزدان خواه در فریدونکنار، بازدید از مراکز تولید، کمک مومنانه، دیدار با قهرمان پارالمپیک جامعه بسیج کارگری شهرداری قائمشهر و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان بسیج کارگری و کارخانجات و سپاه کربلا و دادگستری استان و صدا و سیمای مرکز استان را از جمله برنامه‌های این سازمان در هفته دفاع مقدس برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار