گسترش دامنه «انقلاب گرسنگان» در جنوب یمن؛ آیا زمان اخراج مزدوران ریاض و ابوظبی فرا رسیده است؟

چند روزی است که اعتراضات مردمی در جنوب یمن علیه مزدوران وابسته به امارات و عربستان سعودی افزایش یافته است و بسیاری از تحلیلگران این اعتراضات را سرآغاز انقلاب بزرگ مردمی می‌دانند.
کد خبر: ۴۷۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱ - 19September 2021

گسترش دامنه «انقلاب گرسنگان» در جنوب یمن؛ آیا زمان اخراج مزدوران ریاض و ابوظبی فرا رسیده است؟به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، موج خشم مردم یمن در روزهای گذشته در مناطق اشغالی مزدوران وابسته به امارات و عربستان سعودی، هشداری مبنی بر ورود این کشور به یک مرحله سرنوشت‌ساز است.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» گزارش داد، این اعتراضات می‌تواند باعث تسریع در نابودی گروههای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی شود؛ هر چند که این مزدوران در تلاش هستند از اعتراضات مردمی، به سود درگیری خود استفاده کنند، ولی این تظاهراتها، صادقترین نمود از بیداری مردمی در جنوب یمن است.

به گزارش این پایگاه، مردم جنوب یمن، بیش از هر زمان دیگری به سوی رهایی از ظلم و محرومیت و فشارهای هفت ساله متجاوزان سعودی-اماراتی حرکت می‌کنند. به عبارتی دیگر، خشم مردمی در استانهای جنوبی، بیانگر واقعیت این منطقه و واکنش طبیعی مردم آن در قبال جنایات و تجاوزات متجاوزان است.

بنا بر این گزارش، این در حالی است که دولت مستعفی یمن در جنوب این کشور، هیچ نقشی از نظر نظامی، امنیتی و خدماتی برای مردم این منطقه ایفا نمی‌کند. ظاهرا تحرکات مردمی تحت لوای، «انقلاب گرسنگان»، بیانگر وضعیت وخیم معیشتی است که مردم این منطقه از هفت سال پیش تا کنون با آن دست به گریبان هستند.

البوابه الیمنیه ادامه داد، این بار، اعتراضات مردمی، به فشارهای خارجی یا داخلی تن نخواهد داد و بار دیگر، مزدوران اماراتی و سعودی نخواهند از این اعتراضات، بهره‌برداری کنند؛ چرا که هر یک از طرفین (سعودی و اماراتی) در تلاش است از این اعتراضات برای ضربه زدن به طرف دیگر استفاده کند.

به گزارش این پایگاه، گواه این مسئله، اعتراضات استان حضرموت است؛ به نحوی که گروه موسوم به «شورای انتقالی جنوب» -تحت حمایت امارات- در تلاش است با بهره‌برداری از اعتراضات، به حضور عناصر وابسته به ریاض در این منطقه پایان دهد، ولی تظاهرات مردمی، از کنترل این عناصر خارج شد و حتی شعله آن به عدن (محل تمرکز عناصر انتقالی)، شبوه و المهره نیز رسید.

بنا بر این گزارش، تمامی توطئه‌های مزدوران اماراتی و سعودی به خودشان بازگشته است. به عنوان مثال، مزدوران ریاض با ساقط کردن ارزش پول یمن و تزریق میلیاردها ریال بدون پشتوانه، قصد داشتند از آن به عنوان اهرمی برای ضربه زدن به معیشت شهروندان یمنی استفاده کنند، ولی دولت نجات ملی موفق شد این مسئله را کنترل کند و بر عکس، ساکنان مناطق تحت اشغال عربستان به خاطر این اقدامات، دست به اعتراض زدند.

این پایگاه خبری با بیان اینکه جنگ اقتصادی مزدوران ریاض فقط علیه یک منطقه خاص در یمن نیست، نوشت، شواهد نشان می‌دهد که تمامی سناریوهای ائتلاف سعودی-اماراتی برای ضربه زدن به صنعاء است و تمام مردم یمن را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش این سایت یمنی، پیشروی نظامی راهبردی نیروهای یمنی در مناطق مختلف این کشور به ویژه در مأرب و حملات موشکی به عمق عربستان، موازنه را در ائتلاف متجاوز به هم زده و محاسبات ریاض را به هم ریخته است؛ به همین دلیل، عربستان سعودی برای حفظ منافع فردی و امنیت داخلی خود، آماده است تا دولت مستعفی و تمامی مزدوران خود را قربانی کند.

بنا بر این گزارش، انتظار می‌رود که در جنوب یمن، دامنه انقلاب گرسنگان علیه ائتلاف سعودی گسترش پیدا کند؛ به ویژه اینکه سقوط ارزش پول ملی ادامه دارد، وضعیت معیشتی مردم، بسیار وخیم است و رخدادهای امروز، سرآغاز شعله‌ور شدن انقلاب مردمی است.

این پایگاه خبری در پایان نوشت، موج خشم مردمی در مناطق تحت اشغال مزدوران سعودی و اماراتی، آخرین زنگ خطری برای تولد یک انقلاب بزرگ و نجات یافتن از وضعیت وخیم معیشتی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار