همزمان با حضور در دوحه؛

طالبان: سیاست اعمال فشار جهانی نتیجه‌ای نداشته است

گروه طالبان در ادامه موضع گیری‌های خود خواستار تعامل و همکاری جامعه جهانی شد و گفت: سیاست اعمال فشار موفق نبوده است.
کد خبر: ۴۷۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ - 13October 2021

طالبان: سیاست اعمال فشار جهانی نتیجه‌ای نداشته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از طلوع نیوز، در حالی که هیأتی از گروه طالبان در قطر به سر می‌برد، این گروه خواستار تعامل و همکاری جامعه جهانی شده است.

در همین ارتباط، نمایندگان دولت طالبان در افغانستان اعلام کردند که سیاست اعمال فشار موفق نبوده و ما از جامعه جهانی می‌خواهیم رویکرد تعامل و همکاری را در پیش بگیرد.

به گفته طالبان، تضعیف این گروه به نفع کسی نیست و پیامد‌های منفی برای جهان به دنبال خواهد داشت.

پیش از این نیز، «امیر خان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان در سخنانی خواستار تعهد طرف‌ها به توافق دوحه شد و اعلام کرد که اجرای آن می‌تواند مانع از وقوع مشکلات بسیاری شود.

وزیر خارجه دولت موقت طالبان در ادامه سخنانش گفت: دیکته کردن کشور‌های خارجی به افغانستان نتیجه‌ای نخواهد داشت.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، «امیر خان متقی» در سخنان خود دراین باره ادامه داد: به یک دولت مستقل بدون دخالت از سوی هر کشور خارجی دست یافته ایم. ما در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی‌کنیم و انتظار رفتار مشابهی را نیز از سوی دیگران داریم.

وی در ادامه اضافه کرد: خواستار روابط متوازن با همه کشور‌ها و روابط خوب با همسایگانمان هستیم. ما به روابط مثبتی با اروپا تمایل داریم و نمی‌خواهیم آن‌ها با حجم انبوهی از مهاجران افغان مواجه شوند.

این مقام طالبان در ادامه افزود: ما می‌توانیم با داعش مبارزه کنیم و این موضوعی است که در گذشته در آن موفق بودیم. جامعه جهانی اکنون باید ابتکار عمل را در دست گرفته و به افغانستان کمک کند. در دوحه قطر نشست‌هایی را با نمایندگانی از آمریکا و سایر کشور‌ها داشتیم و امیدواریم که نتایج خوبی از آن‌ها حاصل شود.

متقی تصریح کرد: مایه شرم و خجالت آمریکا است که دارایی‌های افغانستان را مسدود کرده است. واشنگتن باید اموال افغانستان را آزاد کند.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواستیم به این نحو وارد کابل شویم؛ اما رئیس جمهور (اشرف غنی) فرار کرد و خلاء قدرت در کشور ایجاد شد. در دولت آینده افغانستان، همه گروه‌ها حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار