فرمانده پایگاه ششم شکاری بوشهر:

باید وارثان حقیقی آرمان شهدا باشیم

«صدقی» گفت: 31 شهریور سال 1359 آغاز حماسه آفرینی شهدایی بود که ما باید وارثان حقیقی آرمان شهدا باشیم.
کد خبر: ۴۷۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ - 22September 2021

وارثان خون شهدا باشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، امیر «نعمت‌الله صدقی» فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر، امروز در آئین رونمایی از توليدات هنری دفاع‌ مقدس در صدا و سیمای مرکز استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اظهار داشت: 31 شهریور سال 1359 آغاز حماسه آفرینی رزمندگانی بود که ما باید وارثان مشی آنها و وارثان آرمان‌های شهدا باشیم.

وی با اشاره به حماسه عملیات کمان در آغاز جنگ تحمیلی گفت: عملیات کمان 99 عملیات مشهوری است که با نام «عملیات 140 فرورندی» نیز شناخته شده است، در این عملیات بزرگ که در یکم مهر 1359، در دومین روز از شروع جنگ تحمیلی صورت گرفت 140 فروند هواپیمای جنگنده ایران به مواضع عراق در عمق خاک این کشور متجاوز حمله کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد پایگاه هوایی های رژیم بعث توسط خلبانان در سه ماه اولیه جنگ تحمیلی از بین رفتند یادآورد شد: صدام قبل از جنگ علیه ایران روزانه از پایانه های نفتی خود 4 میلیون بشکه نفت صادر می کرد؛ اما بعد از عملیات های هوایی خلبانان ما به کمتر از 250 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد که صادرات نفت عراق دچار مشکل شد و ضربه اقتصادی بر این کشور تحمیل شد.

فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر با اشاره به رونمایی از مستند ششم شکاری با حضور امیر «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ما باید وارثان خون شهدا باشیم. ارتش جمهوری اسلامی ایران  وضیفه خود می بیند از آب، خاک و کیان این ملت دفاع کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار