پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید در پی درگذشت قهرمان ایذه‌ای؛

درس ایثار «علی لندی» فراموش نخواهد شد

قاضی‌زاده هاشمی با صدور پیامی درگذشت «علی لندی» که با وجود سن کم برای نجات دو نفر از هموطنان جانفشانی و ایثار کرد و خود آسمانی شد، را تسلیت گفت.
کد خبر: ۴۷۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷ - 25September 2021

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت نوجوان فداکار ایذه‌ای/درس ایثار این نوجوان پاک‌سیرت فراموش نخواهد شدبه گزارش  گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت «علی لندی» که با وجود سن کم برای نجات دو نفر از هموطنان جانفشانی و ایثار کرد و خود آسمانی شد را تسلیت گفت.

متن پیام وی به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

ایثار اجتماعی جزئی از هویت و فرهنگ ملت ایران است

مقوله ایثار و از جان گذشتگی مقوله‌ای است که در خاطره تاریخی ملت ایران وجود دارد و یادآور جان‌فشانی و فداکاری اسوه‌های ایمان و ایثاری است که در راه آرمان و عقیده و دفاع از ارزش‌ها، از والاترین سرمایه خویش گذشتند. این مفهوم ریشه در تفکر دینی و اسلامی ما دارد و بن مایه اصلی هویت و فرهنگ ملت ایران است.

از این جهت با گذر زمان نه تنها ارزش و جایگاه آن کمرنگ نشده است بلکه همواره در اشکال مختلف فارغ از سن و سال در دوران مختلف جلوه گری می‌نماید و امروز می‌بینیم نوجوان ۱۵ سال ایذه‌ای از جان خویش برای نجات همنوع می‌گذرد و درس بزرگی و ایثار را بار دگر یادآور می‌شود و در زمینه ایثار اجتماعی برای تمامی همنوعان و نوجوانانی در سن و سال و قامت خویش الگوی ارزشمندی می‌گردد.

بی‌شک یاد و خاطره چنین بزرگ منشی و درس ایثار و فداکاری این نوجوان پاک‌سیرت و غیرتمند هیچگاه از یاد ملت ایران فراموش نخواهد شد و همیشه در اذهان باقی و ساری خواهد ماند. اینان که افتخارآفرین ایران اسلامی هستند و همیشه در تاریخ این مرز و بوم برگ زرینی از چنین پاک سیرتان بزرگ منشی مایه فخر و غرور جامعه ایران است.

درگذشت آقای علی لندی که با وجود سن کم برای نجات دو نفر از هموطنان جانفشانی و ایثار نمود و خود آسمانی شد، موجب تأثر و تألم فراوان گردید. هر چند از دست دادن چنین سرمایه‌های ارزشمندی برای همه ما و ملت ایران بسیار ناراحت کننده است، اما اقدام بزرگ منشانه و ایثارگرانه این نوجوان پاک سیرت الگو و سرمشق ارزشمندی است که در خاطره ملت همواره زنده خواهد ماند.

اینجانب ضمن عرض همدردی، این مصبیت غم‌انگیز را خدمت مردم شریف شهرستان ایذه و دوستان و آشنایان به ویژه خانواده و پدر و مادر گرامی این عزیز سفر کرده تسلیت عرض می‌نمایم. پروردگار متعال روح ایشان را قرین رحمت و مغفرت خویش گرداند و به همه بازماندگان صبر جمیل عنایت نماید.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار