نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت:

چاپ ۱۸ کتاب جامع درباره شهدای حج/ همچنان پیگیر احقاق حقوق شهدای منا هستیم

حجت‌الاسلام نواب از پیگیری حق و حقوق خانواده شهدای منا و نیز چاپ ۱۸ جلد کتاب درباره این شهدا خبر داد.
کد خبر: ۴۷۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ - 25September 2021

چاپ ۱۸ کتاب جامع درباره شهدای حج/ همچنان پیگیر احقاق حقوق شهدای متا هستیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، چهارمین کنگره ملی لاله‌های سفید بزرگداشت شهدای منا با حضور حجت الاسلام عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (شنبه) در سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد.

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در این مراسم اظهار داشت: جا دارد به همه این شهدای عزیزی که از آنان یاد شد و شهدای مسجدالحرام که در کنار خانه خدا در نقطه اوج امنیت به شهادت رسیدند، درود بفرستیم. همچنین یاد کنیم از شهید دهه هشتادی «علی لندی» که برای نجات دو خانم خود را به دل آتش زد و جانش را در راه خدا نثار کرد. خیلی از این شهدا که برای ما ساده شده‌اند، هرکدام الگو هستند. این نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای ندای استغاثه دو خانم را می‌شنود و آنان را نجات می‌دهد در حالی که فریاد استغاثه مردم افغانستان با جنایت آمریکا خاموش شد و اینطور است که حق و باطل خود را نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود «یاد شهدای منا را گرامی بدارید»، خدا این شهدا را گرامی داشته و امسال سالگرد این شهدا با هفته دفاع مقدس همزمان شده است. امیدواریم پرواز‌ها به حج باز شود و پیگیر حق و حقوق خانواده‌های آنان باشیم و تا جایی که بشود پیش خواهیم رفت. برای اینکه یاد عزیزان زنده نگه داشته شود و در کتاب‌ها باقی بماند در پژوهشکده حج و زیارت آثار مربوط به این فاجعه جمع آوری شده و ۱۸ جلد کتاب تدوین شده است.

نواب گفت: این مجموعه شامل یک جلد روزشمار، پنج جلد روایت شاهدان عینی و یک جلد هم زندگینامه شهدا، یک جلد دیدگاه‌های کارشناسان و تحلیلگران، یک جلد یادداشت‌ها و گزارش‌های رسانه‌ها، دو جلد دیدگاه و نظرات مسوولان و کارگزاران، یک جلد بازتاب‌ خارجی فاجعه منا، یک جلد مقالات و نشریات، سه جلد پایان‌نامه‌ها در این خصوص، یک جلد دلنوشته و آثار هنرمندان است.

سلیمانی نیز در این مراسم اظهار داشت: چهارمین روز هفته دفاع مقدس است و در آستانه اربعین حسینی قرار داریم که کنگره ملی لاله‌های سفید جهت تجلیل از شهدای منا و همچنین شهدای حج خونیم سال ۶۶ همزمان با این ایام برگزار می‌شود لذا یاد و خاطره همه شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم مظلوم منا در سال ۹۴ و حج خونین سال ۶۶ را گرامی میداریم.

وی افزود: پیام کوبنده رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل ممانعت آل سعود برای عدم تحویل پیکر شهدا و تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای منا و تکریم و تجلیل از آن شهدا که فرمودند «به هیچ وجه نباید فراموش شوند» و دستور به تشکیل کمیته حقیقت یاب دادند بنیاد شهید را بر آن داشت تا مثل هر سال این کنگره را با مشارکت دستگاه‌های زیربط برگزار کند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها