شهردار منطقه ۶ تهران:

زمینه‌سازی حماسه‌های جبهه‌ها از مدارس آغاز شد/ «علی لندی» یادآور مجاهدت‌های دفاع مقدس شد

«فرهادی» با بیان این‌که در کربلای جبهه‌ها حماسه‌هایی رخ داد که زمینه‌سازی آن از مدارس آغاز شد، گفت: بچه‌های ما که در مکتب امام حسین (ع) و در ادامه آن در مکتب امام خمینی (ره) تربیت شدند، در یک جهش تاریخی به یک‌باره مراحل عرفان را گذراندند.
کد خبر: ۴۸۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸ - 25September 2021

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس - سید محمدجواد میرخانی؛ آیین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای منطقه ۶ تهران، عصر امروز (شنبه) همزمان با هفته دفاع مقدس، با حضور «تورج فرهادی» شهردار منطقه ۶ تهران، سرهنگ پاسدار «محمدرضا احراری» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت ولی‌عصر (عج) سپاه محمد رسول‌الله (ص)، خانواده‌های معظم شهدا و عموم مردم، در میدان «هفت تیر» تهران برگزار شد.

شهردار منطقه ۶ تهران در این مراسم با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی جدید و ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: در کربلای جبهه‌ها حماسه‌هایی رخ داد که زمینه‌سازی آن از مدارس آغاز شد و بچه‌های ما که در مکتب امام حسین (ع) و در ادامه آن در مکتب امام خمینی (ره) تربیت شدند، در یک جهش تاریخی به یک‌باره مراحل عرفان را گذراندند و کاری کردند که در تاریخ ثبت شد.

وی با بیان این‌که وقتی خاطرات شهدا را مرور می‌کنیم، می‌بینیم که گاهاً به طرز عجیبی اتفاقات خاصی در زندگی آن‌ها رخ داده است، به بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود پرداخت و تصریح کرد: در شب امتحان، گاهاً همکلاسی‌ها چندنفری دور همدیگر می‌نشستند و درس می‌خواندند. یکی از همکلاسی‌ها آمد بالای سر من گفت که «الدُّنيا سِجْنُ الْمُؤْمِنِ یعنی چه؟»، گفتم یعنی دنیا زندان مومن است، وقتی که این جمله را گفتم، بی‌اختیار شروع کرد به گریه کردن و اشکی ریخت که کاملاً خالصانه بود و این همکلاسی من حدود یک‌ماه بعد شهید شد؛ یعنی به آن‌چه باید برسد، رسیده و جایگاه خود را دیده بود.

زمینه‌سازی حماسه‌های جبهه‌ها از مدارس آغاز شد/ «علی لندی» یادآور مجاهدت‌های دفاع مقدس شد

فرهادی ادامه داد: در مسجد که بودیم، پایگاه بسیجی به‌عنوان پایگاه شهید دستغیب بود؛ در آن‌جا رئیس پایگاه، معلم و همچنین مربی قرآن هم بود که بعدا شهید شد. وی در طول هفته دعای ندبه و دعای کمیل برگزار می‌کرد و بچه‌ها را به رزم شبانه می‌برد. این مربی، معلم معنوی همه بچه‌های مسجد بود و در روستاهای اطراف هم تدریس می‌کرد؛ یک روز من برای دیدن وی سوار مینی‌بوس روستایی شدم که او در آن‌جا تدریس می‌کرد و وقتی به روستا رسیدم، دیدم که می‌خواهد به شهر برگردد؛ بنابراین باهمدیگر به شهر برگشتیم. در مسیر گفت امروز مستقیم از همین مسیرهای کشاورزی تا شهر می‌رویم، به خودم گفتم که حتماً حکمتی در کار او هست. وقتی از میان زمین‌های کشاورزی عبور می‌کردیم، در میان گِل و چاله افتادیم و زمانی که به سختی به شهر رسیدیم، به من گفت که «دیدی حرکت کردن در راه راست چه قدر سخت است؟».

وی با اشاره به درگذشت شهادت‌گونه علی لندی، گفت: این جوان شجاع و فداکار مانند شهید حسین فهمیده به دل آتش زد و جان دو نفر را نجات داد و یادآور مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس شد؛ بنابراین می‌بینیم که این بچه‌ها ظرفیت‌های ویژه‌ای دارند که ما نمی‌توانیم آن‌ها درست درک کرده و با این افراد ارتباط برقرار کنیم. این درحالی است که نسل امروز ظرفیت‌هایی دارند که اگر از بالقوه به بالفعل تبدیل شود، می‌تواند آینده و ظرفیت‌های کشور را تضمین کند.

شهردار منطقه ۶ تهران با تأکید بر این‌که ما باید یاد و خاطره شهدا را نه فقط به‌عنوان یک رفع تکلیف، بلکه به‌صورت یک فرهنگ در جامعه زنده نگه داریم، گفت: این ظرفیتی است که ما می‌توانیم توسط آن، یک فرهنگ بسیار غنی برگرفته از دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را ترویج کنیم.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دیدار خود با یکی از خانواده‌های معظم شهدا، بیان داشت: با جمعی از دوستان به دیدار پدر شهیدی رفتیم که مدتی بیمار بود، وقتی به وی گفتیم که «اگر خواسته‌ای دارید، بفرمایید؟»، خاضعانه گفت که من چندوقتی است مریض هستم و نتوانستم به مسجد بروم و نماز جماعت بخوانم، می‌شود این‌جا باهم نماز جماعت بخوانیم! وقتی نماز جماعت خواندیم، این نماز یک نماز خاص، معنوی و خاطره‌انگیز برای ما شد.

زمینه‌سازی حماسه‌های جبهه‌ها از مدارس آغاز شد/ «علی لندی» یادآور مجاهدت‌های دفاع مقدس شد

فرهادی خاطرنشان کرد: یکی از فرماندهان ارتش می‌گفت؛ روز ۳۱ شهریور که صدام به ایران حمله کرد، امام خمینی (ره) فرمودند که یک دزدی آمد و سنگی انداخت و رفت؛ اما شهید فکوری که فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش بود، پس از ۱۰ ساعت با ۱۵۲ هواپیما، پاسخ دشمن را دادند و تا نزدیکی بغداد رفتند و مواضع دشمن را بمباران کردند و صدام فهمید در این خانه که سنگ انداخته است، کسانی هستند که پاسخ او را می‌دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت ولی‌عصر (عج) نیز در این مراسم، با بیان این‌که صدام با حمله به ایران، خیال فتح یک‌هفته تهران را در سر می‌پروراند، اظهار داشت: این یک هفته تبدیل شد به هشت سال دفاعی که به تعبیر حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای ما مقدس و کنجینه‌ای شد که ما باید سال‌ها از آن بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: اگر دفاع ما مقدس شد، مرهون مجاهدت‌ها و تلاش‌هایی بود خانواده‌های معظم شهیدان و مردمی است که به‌صورت بسیج مردمی در صحنه حاضر شدند و این مجاهدت‌های در کارنامه مجاهدت‌های ملت ایران ثبت شد.

به گزارش دفاع‌پرس در این مراسم، از خانواده‌‌های معظم شهید «هرمز نعمتی ده‌بالایی»، شهیدان «زینالی»، شهید «علی نوری»، شهید «عبدالله کریمی»، شهید «جعفر معمارزاده»، شهیدان «سپهری» و شهید مسیحی «آندرانیک مگردچیان» تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار