دریادار سیاری:

باید خود را بر اساس تهدیدات روز در آمادگی کامل قرار دهیم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: امروز تهدیدات نسبت به گذشته فرق کرده است؛ چرا که مبتنی بر پیشرفت فناوری و علم و دانش است؛ لذا باید خود را براساس تهدیدات روز در آمادگی کامل قرار دهیم تا بتوانیم از کشور دفاع کنیم.
کد خبر: ۴۸۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲ - 26September 2021

باید خود را براساس تهدیدات روز در آمادگی کامل قرار دهیم/نیروی انسانی جوان موجب تحرک و ارتقای توان رزمی در ارتش استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاحیه شانزدهمین دوره رزم مقدماتی کارکنان وظیفه نخبه کشور در قالب ذخیره‌های نظام در مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نزاجا، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اگر ایثار و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و ایثارگران نبود، امروز ما در سطح منطقه و جهان دارای چنین جایگاه والایی نبوده‌ایم، همه دستاورد‌هایی که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آن دست یافته است را مرهون خون شهدا هستیم.

وی با اشاره به اهمیّت سربازی و چرایی انجام آن توسط جوانان برومند کشور گفت: برابر قانون اساسی مأموریت نیرو‌های مسلح دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تمامیّت ارضی کشور و برقراری امنیت در سرتاسرکشور است؛ بنابراین ما باید بتوانیم همان‍گونه که در ۸ سال دفاع مقدس جانانه دفاع کرده‌ایم، در مقطع کنونی نیز این وظیفه خطیر را انجام دهیم، چون دشمن در دفاع مقدس با هدف شکست انقلاب و تجاوز به تمامیّت ارضی و از بین بردن امنیت در کشور ۸ سال جنگ را بر ما تحمیل کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش به ماموریت مهم و خطیر نیرو‌های مسلح اشاره و تصریح کرد: نیرو‌های مسلح تامین کننده امنیت یک کشور هستند چراکه اگر امنیت در کشور نباشد، هیچ‍گونه اقدام و آینده‌نگری نمی‌توان در کشور انجام داد؛ بنابراین همه چیز در زیر سایه امنیت انجام می‌شود، عملی کردن این مأموریت خطیر با در اختیار داشتن نیروی انسانی کارآمد، تجهیزات مناسب و ارتقای روزافزون آمادگی دفاعی کشور میسر می‌شود.

وی با اشاره به نحوه تأمین نیرو‌های انسانی کارآمد به عنوان یکی از عوامل اجرایی مأموریت خطیر نیرو‌های مسلح تصریح کرد: در نیرو‌های مسلح ۲ نوع نیروی انسانی وجود دارد؛ یکی کارکنان پایور است که برابر قانون و مقرراتی خاص جذب می‌شوند و با طی دوره‌ها و کسب مهارت‌های لازم آماده‌اند تا در هرجا و در هر زمان که لازم باشند انجام وظیفه کنند، اما آن چیزی که باعث شادابی و افزایش توان این سازمان‌دهی می‌شود، بحث نیروی جوانی است که تحت عنوان نیرو‌های وظیفه هر ماه جذب می‌شوند و به سازمان می‌پیوندند.

امیر دریادار سیاری افزود: نیروی جوان است که شادابی و تحرک را به وجود می‌آورد و آمادگی و توان رزمی را ارتقاء می‌دهد و این نیروی جوان از بین جوانان همین مرزو بوم است که به عنوان خدمت مقدس سربازی این مأموریت‌های خطیر را برعهده می‌گیرند؛ بنابراین بدانید که دلیل قداست خدمت این است که انجام این مأموریت‌های خطیر توسط شما کارکنان نیرو‌های مسلح به منصه ظهور می‌رسد.

وی با اشاره به نقش جوانان در دوران ۸ سال دفاع مقدس تصریح کرد: آن زمان، جوانانی که سینه ستبر کردند و در برابر گلوله‌ها ایستادند و به هیچ‌وجه اجازه ندادند که نظام، انقلاب و تمامیّت ارضی‌شان آسیب ببیند از همین مراکز به پا خواسته بودند. در دوران دفاع مقدس بیش از دو میلیون و هفتصد هزار سرباز در همین مراکز آموزشی آموزشی دوره دیدند و در عملیات‌های مختلف شرکت کردند تا امروز امنیتی که در کشور حاکم است را مدیون رشادت‌های بی‌بدیل جوانان دیروز باشیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش به درخشش جوانان در دوران دفاع مقدس اشاره و تاکید کرد: جوانان ما در دوران دفاع مقدس و در آن مقطع سنی خوش درخشیدند و دو کار مهم انجام دادند؛ اول اینکه مشتاقانه از اقصی نقاط این کشور در خط مقدم جبهه حضور پیدا کردند و ماموریت‌های اصلی نیرو‌های مسلح را به خوبی انجام دادند و اجازه ندادند انقلابمان ذره‌ای آسیب ببیند.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: کار مهم دیگری که انجام دادند این است که در آن مقطع زمانی که دشمن ما از طریق شرق و غرب تغذیه می‌شد و همه نوع سلاح و تجهیزات را در اختیارش قرار می‌دادند، جوانان این مرز و بوم آمدند و ضمن حضور در خط مقدم و مقابله با دشمن، در یک کار عظیم علمی و دانشی شرکت کردند و با سعی و تلاش بی‌دریغ خود قطعات، سامانه‌ها و تجهیزات با ارزشی را ساختند، کار‌های مهندسی عظیمی انجام دادند و قطعات حساسی را تعمیر کردند که دشمن حتی فکرش هم نمی‌کرد بتوانیم آن‌ها را آماده بکار نگه داریم.

وی خطاب به سربازان تاکید کرد: همین حضور عزیزانی مانند شما در آن مقطع زمانی باعث شد که چنین موفقیّتی به دست بیاید و ما بتوانیم تجهیزات خود را به روز نگه داشته و استفاده کرده و در نهایت پوزه دشمنان را به خاک بمالیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به تهدیدات امروزی تصریح کرد: امروز تهدیدات نسبت به گذشته فرق کرده است، چرا که مبتنی بر پیشرفت فناوری و علم و دانش است. امروز عرصه‌های جدیدی گشوده شده و نیاز داریم که وارد این عرصه‌ها شویم، عرصه‌هایی مانند هوش مصنوعی پلاسما، نانو و. باید خود را براساس تهدیدات روز در آمادگی کامل قرار دهیم تا بتوانیم از کشور خود دفاع کنیم و برای جلوگیری از غافلگیری، باید آینده را به خوبی شناسایی کنیم و خود را به سلاح‌ها و تجهیزات مدرن مجهز کنیم.

امیر دریادار سیاری گفت: امروز مردان این عرصه و جایگزینان جوانانی که در دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند کسی نیست جز شما نخبگان وظیفه. شما باید در این راه از علم و دانش خود بهره برده و با تامین نیازمندی‌های نیرو‌های مسلح کشور را به سمت جلو سوق دهید.

وی با بیان اهمیّت دوران آموزشی تصریح کرد: در این دوره با برنامه‌ریزی‌های مدون شرایط برای شما عزیزان فراهم شده است تا آموزش‌ها را فرا بگیرید و بعد از آن به تامین نیازمندی‌های نیرو‌های مسلح بپردازید؛ بنابراین این دوره را جدی بگیرید و از لحظه به لحظه این دوره استفاده کنید و به علم و دانش خود در این موضوعات بیفزایید.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به انتشار ویروس منحوس همه گیر کرونا در کشور گفت: از همان روز‌های اول، ارتش جمهوری اسلامی ایران با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) به مقابله با این ویروس ناشناخته پرداخته است و در این حوزه اقدامات بسیار گسترده‌ای را در کشور انجام داد.

امیر دریادار سیاری در پایان خاطرنشان کرد: از همان اسفند ماه سال ۹۸، ما در همین مرکز یعنی مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه اعلام کرده‌ایم که علی‌رغم تمرکز جمعیّت در مراکز آموزشی، امن‌ترین محل در کشور پادگان‌ها و مراکز آموزش نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران است. ما این شعار که "پادگان‌ها امن‌ترین محل هستند" را در عمل ثابت کردیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار