ارشد نظامی آجا در شمال شرق:

شکست حصر آبادان از افتخارات لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) است

امیر «آذریان» گفت: فرماندهان و رزمندگان غیور لشکر ۷۷ خراسان عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه را در مدت ۴۸ ساعت با موفقیت به پایان رساندند که این موفقیت منجر به این شد که شورای عالی دفاع عنوان لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) را برای این لشکر تصویب کرد.
کد خبر: ۴۸۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹ - 26September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ «رضا آذریان» ارشد نظامی آجا در شمال شرق امروز در مراسم گرامیداشت عملیات ثامن‌الائمه (ع) که منجر به شکست حصر آبادان شد اظهار داشت: قبل از شروع جنگ، ارتش بعثی عراق ۶۳۶ مرتبه از طریق هوایی، دریایی و زمینی به ایران تجاوز کرد و در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با ۱۲ لشکر مجهز به ایران حمله ور شد.

وی ادامه داد: رژیم بعثی عراق، سودای تصرف تهران در مدت سه روز را داشت ولی دلاورمردان ایران اسلامی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، اعم از زمینی و هوایی و دریایی، ارتش مجهز عراق را زمین‌گیر کردند به طوری که در همان روزهای اول و به ویژه بعد از عملیات کمان ۹۹ نیروی هوایی ارتش در روز دوم جنگ حامیان او و جبهه استکبار پی‌بردند که صدام در مقابل ایران هیچ کاری را از پیش نمی‌برد.

این فرمانده ارشد ارتش گفت: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی دستور داده بود که در همه عملیات‌ها یک یگان از لشکر ۷۷ خراسان به نام علی بن موسی الرضا (ع) شرکت داشته باشد و زمانی که دستور شکست حصر آبادان به نیروی زمینی ارتش ابلاغ شد طراح و مجری عملیات، لشکر ۷۷ خراسان انتخاب شد و فرماندهان و رزمندگان غیور این لشکر این عملیات غرورآفرین را در مدت ۴۸ ساعت با موفقیت به پایان رساندند که منجر به این شد که شورای عالی دفاع عنوان لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع) را برای این لشکر تصویب کرد.

ارشد نظامی آجا در شمال شرق تصریح کرد: لشکر ۷۷ پیروز خراسان با شرکت در ۳۶ عملیات دوران دفاع مقدس و همچنین شکست حصر آبادان در تاریخ جاودان شد.

امیر آذریان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که اوج قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بوده است افزود: عزت و سرافرازی امروز ایران اسلامی مرهون رشادت‌های شهیدان، جانبازان، آزادگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس است.

در این مراسم از ۱۶ نفر از فرماندهان و مسئولین لشکر ۷۷ در دوران دفاع مقدس و عملیات ثامن‌الائمه (ع) از جمله امیر سرتیپ کهتری ناجی آبادان و فرمانده تیپ ۲ لشکر در عملیات ثامن‌الائمه و حجت‌الاسلام عباس مقدسیان ‌که ریاست عقیدتی - سیاسی لشکر ۷۷ از ابتدای جنگ تا سال ۹۶ ‌را عهده‌دار بود تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار