فیصل مقداد:

اشغالگری ترکیه و آمریکا در سوریه، باید بدون قید و شرط پایان یابد

وزیر خارجه سوریه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که ترکیه و آمریکا باید به اشغالگری اراضی سوریه و چپاول منابع آن پایان دهند.
کد خبر: ۴۸۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ - 27September 2021

اشغالگری ترکیه و آمریکا در سوریه، باید بدون قید و شرط پایان یابدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه در هفتاد و ششمین دور مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خود را آغاز و تحریم‌های غرب و آمریکا علیه ملت سوریه را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از مقداد گزارش داد، برخی از کشور‌ها از ویروس کرونا به عنوان ابزاری برای هدف قرار دادن سیاسی سایر کشور‌ها استفاده کردند.

وی تأکید کرد، این کشور‌ها برخی از کشور‌ها را متهم به ایجاد ویروس کرونا کردند و «بدتر از آن، تداوم تحریم‌های اقتصادی ظالمانه علیه کشور‌ها و ملت‌هایی است که همسو با این کشور‌ها نیستند».

وزیر خارجه سوریه ادامه داد: «سوریه یکی از کشور‌هایی بود که بیشترین آسیب را از جنایات تروریستی تحمل کرد که با حمایت نظامی، مالی و رسانه‌ای کشور‌هایی صورت گرفت؛ [کشورهایی]که در حمایت از تروریسم، شهره هستند».

وی خاطر نشان کرد، ملت سوریه نه تنها از خود، ملت و تمدن خود در مبارزه با تروریسم دفاع کرد، بلکه مدافع تمامی بشریت بوده است.

مقداد افزود: «به کسانی که هنوز بر روی تروریسم حساب باز کرده‌اند و از آن بهره‌برداری می‌کنند، می‌گوییم که محاسباتشان اشتباه و نابودگر است؛ زیرا این تروریسم به این افراد باز خواهد گشت».

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: «هیچ تجاوز یا فشار خارجی مانع از آن نخواهد شد که از پاکسازی اراضی سوریه از لوث سوریه، گسترش حاکمیت و بازگردان ثبات به کشور منصرف شویم».

وی درباره حمایت‌های ترکیه از تروریست‌ها گفت: «رژیم ترکیه همچنان به حمایت از تروریسم در ادلب ادامه می‌دهد و آن را به مخزن تروریست‌های خارجی تبدیل کرده است. افزون بر جنایت جنگی که در اراضی اشغالی در سوریه مرتکب شده است».

مقداد همچنین تأکید کرد که «هر گونه حضور خارجی در خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه، غیر قانونی است و نقض فاحش حقوق بین‌الملل به شمار می‌رود».

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد، اشغال اراضی سوریه و سرقت منابع ملت سوریه باید فورا و بدون قید و شرط پایان یابد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار