امام جمعه کاشمر:

عشق به امام حسین (ع) رمز موفقیت‌های دفاع مقدس بود

حجت‌الاسلام «طاهری» گفت: رزمندگان در دفاع مقدس نیازمند وحدت، شجاعت، قاطعیت و ترسیم و راه روشن بودند و عشق به امام حسین (ع) در تحقق این عوامل مؤثر بود.
کد خبر: ۴۸۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳ - 27September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بردسکن، همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام بردسکن با حضور حجت‌الاسلام «جواد طاهری» امام جمعه کاشمر، مسئولین محلی، خانواده شهدا و پیشکسوتان جهاد و مقاومت در پارک حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

حجت‌الاسلام طاهری در این مراسم اظهار داشت: نخ تسبیح این اجتماع بزرگ اربعین، حب الحسین (ع) است و همین عشق و علاقه است که باعث اتحاد می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام از اربعین واهمه دارند، افزود: اربعین حسینی بزرگترین تجلی‌گاه و میعادگاه عاشقان و شیعیان حسینی است. اربعین ثابت کرده که بیعت‌کنندگان با امام حسین (ع) تسلیم یزیدیان زمان نخواهند شد.

امام جمعه کاشمر در ادامه وحدت را عامل اساسی در پیشبرد انقلاب اسلامی دانست و گفت: اتحاد و یکپارچگی و چنگ زدن به ریسمان الهی مهمترین رمز پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود.

طاهری گفت: رزمندگان به عشق اباعبدالله الحسین (ع) و توسل به آن حضرت در برابر تلخی‌ها و سختی‌های جنگ مقاومت کردند و عاشورای دیگری را رقم زدند. رزمندگان در دفاع مقدس نیاز به وحدت، شجاعت، قاطعیت و ترسیم و راه روشن داشتند و لازمه کسب این اتحاد، عشق به امام حسین (ع) بود. رزمندگان با دلدادگی عمیق خود به سید و سالار شهیدان ید واحد بودند و تداوم‌بخش نهضت کربلا شدند.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه ولایتمداری رزمندگان تداعی‌کننده عاشورای حسینی بود، افزود: خانواده شهدا الگوی خود را حضرت زینب کبری (س) قرار دادند و ترویج فرهنگ دفاع مقدس باعث رسوایی چهره استکبار و جریان نفاق بود.

وی در پایان گفت: دشمن در جنگ نظامی که به جمهوری اسلامی تحمیل کرد طعم تلخ شکست را چشید و درس عبرتی شد تا دیگر امت قهرمان ایران را با جنگ نظامی تهدید نکند. امروز دشمن جنگ علمی و تهاجم فرهنگی را علیه ایران اسلامی آغاز کرده که به حول و قوه الهی با حفظ و تقویت اتحاد و همدلی، پیروز این میدان نیز خواهیم بود.

ادای احترام به مقام شهدای گمنام، قرائت دکلمه، بازخوانی وصایای شهدا و مرثیه‌سرایی توسط ذاکرین اهل‌بیت از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار