کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

صیانت از دستاوردهای دوران دفاع مقدس منشاء رویش‌های جدید است

خانی‌ علی‌اکبری گفت: صیانت از دستاورد‌های دوران جنگ تحمیلی و الگوبرداری از موفقیت‌های آن دوران، منشاء رویش‌های جدیدی خواهد بود.
کد خبر: ۴۸۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ - 28September 2021

صیانت از دستاوردهای دوران دفاع مقدس منشاء رویش‌های جدید است«صادق خانی‌ علی‌اکبری» کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به این مطلب که استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس از اولویت‌های امروز کشور است، اظهار داشت: صیانت از دستاورد‌های دوران جنگ تحمیلی و الگوبرداری از موفقیت‌های آن دوران، منشاء رویش‌های جدیدی خواهد بود.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کسانی است که تربیت‌یافتگان مکتب ایثار و شهادت بودند و بهره‌مندی از دستاوردهای آنان در تربیت نسل جدید، ضامن پویایی و صدور انقلاب اسلامی و همچنین مرزبندی با دشمنان خواهد بود.

این کارشناس سیاسی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان نگاهی هوشمندانه به رویکرد‌های جدید در مورد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی را موتور پیشران ملت و مدیریت جهادی که بخشی از آن میراث دوران دفاع مقدس است را کلید عزت و پیشرفت مملکت می‌دانند و برای تحقق آن به صاحبان همت‌های بلند و انگیزه‌های انقلابی مأموریت داده است.

قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران مدیون یادگاران دفاع مقدس است

خانی‌علی‌اکبری ضمن اشاره به استفاده از تجارب دفاع مقدس در دهه سوم و چهارم انقلاب، بیان کرد: در دهه سوم و چهارم انقلاب برای تقویت قدرت دفاعی و بازدارندگی به سراغ یادگاران دفاع مقدس رفتیم و توانستیم مطابق سند چشم انداز کشور در صنعت دفاعی نظامی و امنیتی جایگاه قابل قبولی کسب کنیم.

این فعال حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: همچنین در موضوع مقابله با گروه‌های تروریستی و جریان‌های تکفیری دیپلماسی و میدان را به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سپردیم و ثبات و آرامش امروز کشور در نتیجه رجوع ما به دوران و یادگاران دفاع مقدس بود.

وی در خصوص این مطلب که در بروز حوادث و بحران‌های طبیعی همچون سیل و زلزله، معیار و الگوی اصلی فعالیت، کار‌های جهادی و مشارکت مردمی است که تحت تأثیر تجربیات دفاع مقدس است، گفت: موفقیت این تجارب به اندازه‌ای است که می‌توان از آن در شرایط کنونی و بخش‌های مختلف همچون اقتصاد، فرهنگ و سیاست مورد استفاده قرار داد. تجربه‌هایی که منشاء آن مشارکت مردمی است همواره موفقیت‌آمیز بوده و استفاده از آن در شرایط کنونی قطعاً می‌تواند در راستای پیشرفت و ارتقاء جایگاه کشور مؤثر باشد.

عبور از تحریم‌ها با مدیریت جهادی میسر است

این کارشناس سیاسی با اشاره به این‌که با بهره‌مندی از تجارب دوران دفاع مقدس می‌توان از تحریم‌ها عبور کرد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس استفاده از ظرفیت جوانان در تولید علم تمام کمبود‌های نظامی و مهندسی کشور را به داشته‌ها تبدیل کرد؛ مهندسی معکوس و بومی‌سازی تکنولوژی‌های وارداتی همچون موشک و خلاقیت در حوزه مهندسی راه و شهرسازی که به ساخت پل بر روی رودخانه اروند در عملیات والفجر ۸ نمونه‌ای از این موارد است.

وی در پایان گفت: مهم‌تر از همه مواردی که به آن اشاره شد باید این موضوع را چراغ راه خود و آیندگان قرار دهیم که برای پیشرفت کشور هرگز نباید به خارج از کشور چشم دوخت زیرا هرگز بیگانگان به فکر رشد کشور نبوده و نیستند و تنها بهره‌مندی از راهبرد‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعتماد به توان داخلی است که می‌تواند مسیر پیشرفت آینده کشور را تضمین کند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها