رئیس هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی:

اذعان فرماندهان دشمن به توانمندی ایران/ دفاع مقدس با رعایت اصول علمی و اخلاقی همراه بود

امیر سرتیپ آراسته گفت: ما در دفاع مقدس، اخلاقی، علمی و انسانی جنگیدیم؛ چون یک فرمانده روحانی مجتهد، دانا، مخلص و مجاهد داشتیم که تمام هستی خود را برای اسلام در طبق اخلاص گذاشته بود.
کد خبر: ۴۸۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ - 28September 2021

امیر آراستهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «ناصر آراسته» رئیس هیأت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز سرباز برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ پنج هزار ساله بشری، ۱۴۰ هزار جنگ رخ داده که یکی از این‌ها، دفاع مقدس ایران اسلامی است که در این جنگ هشت ساله، مظلوم در برابر ظالم و حق در مقابل باطل قرار گرفته بود.

وی گفت: تمام اهداف ما در این جنگ، دفاعی بود و رزمندگانی که جنگیدند، همگی برای خدا این کار را کردند؛ بنابراین تمام کشته‌های ما شهید، مجروحان ما جانباز و اُسرای ما آزاده محسوب می‌شوند.

رئیس هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی افزود: از سوی دیگر در آن طرف جنگ، دشمن با بی‌رحمی کامل زن و کودک را بمباران و از بمب‌های شیمیایی استفاده می‌کرد. با این حال، ما تنها و با توکل به خدا وارد این میدان شدیم. دشمن ما مورد حمایت ۴۸ کشور بود و از ۶۰ کشور هم کمک می‌گرفت و این یعنی ما با یک جنگ جهانی مقابله کردیم؛ یعنی اقلیت حق مقابل اکثریت باطل.

امیر آراسته ادامه داد: از سال ۱۹۴۵ تا پایان قرن بیستم تنها سه هفته بشر درگیر جنگ نبوده است. آمار‌ها به‌شدت تکان‌دهنده است. در قرن بیستم، ۳۲۳ جنگ در جهان رخ داد و ۲۵۰ میلیون نفر نیز تلفات انسانی داشته است. این نشان می‌دهد که هرچه بشر بیشتر به علم دست یافته، جنایت و کشتارهایش بیشتر شده است؛ چون علم را گرفته، اما اخلاق و دین را از دست داده و علم به شمشیری برای سر بریدن فضیلت‌ها تبدیل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دشمن قبل از جنگ تحمیلی و هشت روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مهاباد و نقاط مختلف کشور ضدانقلاب را به جان ما انداخت، در داخل کشور لیبرال‌ها و غرب‌گرا‌ها در مقابل خط امام (ره) ایستادند و دولت هم دست آن‌ها بود و در روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از نیرو‌های ما در نقاط مختلف با ضدانقلاب درگیر بودند و در این شرایط صدام که از سال ۱۳۵۵، ۲۷ میلیارد دلار خرج ارتش خود کرده بود و فقط منتظر فرصت و نقطه ضعفی برای ملغی کردن قرارداد ۱۹۷۵ و حمله به ایران بود، با حمایت ناتو، آمریکا، شوروی و برخی از افراد خارجی مشغول در داخل کشور، این زمینه را یافت تا با اهداف و دیوانگی‌های شخصی که داشت، فرصت حمله به ایران را پیدا کند.

رئیس هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی گفت: در دوران دفاع مقدس ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز با متوسط ۲۱ ماه، در جبهه حضور داشتند؛ همچنین ۲۱۷ هزار پایور با متوسط ۶۰ ماه در جبهه حضور داشتند. ما اخلاقی، علمی و انسانی جنگیدیم؛ چون یک فرمانده روحانی مجتهد، دانا، مخلص و مجاهد داشتیم که تمام هستی خود را برای اسلام در طبق اخلاص گذاشته بود. چهار هزار و ۲۶۸ روحانی در دفاع مقدس شهید شدند که از طلبه‌ها تا مراجع تقلید در بین آن‌ها وجود دارد. رتبه اول بیشترین شهید به نسبت تعداد جمعیت، مربوط به روحانیون است و بعد از آن‌ها دانشجویان به نسبت جمعیت‎شان در آن زمان بیشترین شهید داده‌اند.

امیر آراسته تأکید کرد: همین اتفاقات در آن دوران رخ داده که الان یک سرهنگ بازنشسته اطلاعات رژیم صهیونیستی اخیراً اعلام می‌کند این رژیم ۲۰ سال دیگر وجود نخواهد داشت؛ یا سرهنگ بازنشسته وزارت دفاع آمریکا به مسئولان کشورش هشدار می‌دهد مراقب باشید، تنها کشوری که از هیچ‌کسی دستور نمی‌گیرد، جمهوری اسلامی ایران است و نمی‌دانم رهبر این کشور به کجا وصل است که تمام آنچه ما می‌بافیم را می‌شکافد و به فکر تجزیه این کشور نباشید.

وی عنوان کرد: اگر ما نمی‌گفتیم در دفاع مقدس چه اتفاقاتی رخ داده و ما با چه حداقل‌هایی جنگیدیم، الان اینگونه نبود که بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم. امروزه از بزرگترین کشور‌های جهان برای درمان به ایران می‌آیند و پزشکان ما به کشور‌های مختلف صادر می‌شوند؛ اما در گذشته پزشکان داخل کشور ما هم خارجی بودند و برای درمان بیماری‌های دشوار باید به خارج از کشور می‌رفتیم. اکنون ما به جایی رسیده‌ایم که کشور‌های مختلف به ما می‌گویند اجازه دهید ما دانشجو به دانشگاه‌های شما بفرستیم تا از تجربیات شما در جنگ استفاده کنند.

رئیس هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی افزود: برنامه دشمن امروز از بین بردن غیرت مردان، حیای بانوان و از هم پاشیدن بنیان خانواده‌های ایرانی است؛ برای موفقیت در این راه هم آن‌ها از فضای مجازی استفاده می‌کنند؛ اما خوشحالیم که هنوز هم همان فرهنگ دوران دفاع مقدس در کشور جاری است و افرادی مثل شهید «علی لندی» که اخیراً به خاطر نجات ۲ هموطن خود را به آتش زد، هنوز هم حضور دارند.

امیر آراسته در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران این توانایی را دارد که از هرکدام از کشور‌های همسایه هر هواپیمایی بخواهد از فرودگاه پرواز کند، آن را و رصد کند و با تلاش شبانه‌روزی همرزمان من، تا صد‌ها کیلومتر در آن طرف مرز‌های کشور، همه چیز تحت کنترل است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار