رئیس بنیاد شهید در آیین زنگ ملی ایثار و مقاومت:

لزوم تغییر سبک مدیریت مدارس شاهد/ بیشترین شهدای ما از جامعۀ فرهنگیان و دانش آموزان بودند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نوع عملکرد و مدیریت مدارس شاهد باید در دوره جدید تغییر کند.
کد خبر: ۴۸۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ - 28September 2021

لزوم تغییر مدیریت مدارس شاهد/ شهادت ۳۶ هزار دانش آموز در دوران دفاع مقدرسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین «زنگ ملی ایثار و مقاومت» اظهار داشت: خوشحالیم که در اقدامی ارزشمند، زنگ ایثار و مقاومت را به صدا درآوردیم و جا دارد یاد شهید «علی لندی» را گرامی‌بداریم چراکه دیدیم با اقدام شجاعانه‌اش، نمونه و رهبر شد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: بنده به یاد ندارم که حضرت امام خمینی (ره) بجز برای شهید فهمیده لفظ «او رهبر من است» را برای کس دیگری به کار برده باشد و این کار شهید به قدری عظیم بود که امام راحل گفت شهید فهمیده رهبر من است.

وی گفت: بیشترین شهدای ما در بین اقشار مختلف مربوط به فرهنگیان و دانش آموزان هستند، ۳۶ هزار شهید ۱۵ سال به بالای دانش آموز داریم، در آن دوران ۱۷ میلیون دانش آموز داشتیم و از بین آنها شهدایی که به جبهه رفتند یا در بمباران به شهادت رسیدند، اما عمده آن‌ها با انتخاب خودشان به جنگ رفتند.

وی ادامه داد: در اغلب جنگ‌های دنیا مردم شهر گرفتار جنگ می‌شدند، اما در جنگ ما تعداد شهر‌های گرفتار جنگ کم بودند، به طور مثال آبادان گرفتار محاصره شد و عده‌ای شهر را ترک کردند و عده‌ای آنقدر مقاومت کردند تا دشمن را شکست دادند.

معاون رییس جمهور گفت: ما باید عظمتی که متعلق به ماست را درست روایت کنیم تا سایر کشور‌ها با روایت‌های جعلی برای جوانان ما الگوسازی نکنند، کشوری مثل کره همیشه چند حکومت داشته یا مستعمره بوده اما با ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها تلاش می‌کند تمدن خود را به عنوان تمدنی قدیمی معرفی کرده و الگوسازی کند که متاسفانه ما از این ظرفیت استفاده نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ماده ۶۳ قانون ایثارگران این آئین (زنگ ایثار و مقاومت) را پیش‌بینی کرده است، اما این کار با تاخیر آغاز شده است و خوشحالیم یک هزار و ۳۵۰ مدارس شاهد در دوره جدید نوع فعالیت و شکل اداره آن تغییر کند. حضرت امام (ره) دستور ایجاد این مدارس را دادند و مطالبی را ذکر کردند که ما وظیفه داریم آن اهداف را دنبال کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در حوزه دانشگاه شاهد نیز باید اهداف موسسین نظام اسلامی به نتیجه برسد. ظاهراً ۸۶ هزار نفر از مجموعه شاهد و ایثارگر داریم که ۶۴ درصد آن‌ها جزو افراد ممتاز هستند؛ دانش آموزانی که فرزند جانباز یا شهید بوده و شاگرد ممتاز هم هستند، از این عزیزان ۱۰۵ نفر بدون سهیمه رتبه دو رقمی کسب کرده‌اند، باید به نحو احسن کمکی جهت رشد و بالندگی آن‌ها شویم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار