رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

مدافعان سلامت و ایثارگران دفاع مقدس همسنگران یک جبهه هستند

«رضاعی» گفت: مدافعان سلامت و ایثارگران دفاع مقدس به سازگاری تاریخی رسیده‌اند و دو گروه، هم‌سنگران یک جبهه‌ هستند.
کد خبر: ۴۸۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ - 28September 2021

مدافعان سلامت و ایثارگران دفاع مقدس همسنگران یک جبهه هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، «فرزین رضاعی» رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، امروز (سه‌شنبه) در مراسم تجلیل از مدافعان سلامت که به‌مناسبت گرامیداشت هفته‌ دفاع مقدس در محوطه‌ باز دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: تمام کشور‌های جهان، پایان جنگ را گرامی می‌دارند؛ اما هرساله ما آغاز هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم؛ چراکه شروع یک فرهنگ جدید در کشور ما بود و دوران منیت‌ها به حداقل رسید و همه برای فداکاری و ایثار و از خود گذشتن قدم برداشتند.

وی افزود: ما در مقابل این همه فداکاری و ایثار شهدا و رزمندگان سر تعظیم فرو می‌آوریم و امیدواریم این فرهنگ در جامعه‌ ما ساری و جاری بماند و میهن اسلامی‌مان از شر دشمنان در امان باشد.

رضاعی با بیان اینکه حدود ۲ سال از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد که تلخی‌ها و شیرینی‌هایی به همراه داشته است، اضافه کرد: گرامی می‌داریم یاد و خاطره پنج شهید مدافع سلامت که در راه این مردم و اعتقادات‌شان پر کشیدند و شهید شدند.

وی با بیان اینکه مدافعان سلامت و ایثارگران دفاع مقدس به سازگاری تاریخی رسیده‌اند و هر دو گروه هم‌سنگران یک جبهه‌اند، ادامه داد: این پاندمی علاوه بر درد‌ها و گریستن‌ها، نکات مثبتی هم داشت که بعد از سال‌ها از پایان جنگ، روحیه رزمندگی و ایثارگری دوباره مشاهده شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با اینکه در کردستان، در اوج پیک پنجم کرونا هستیم؛ با کمک همه خانواده درمان و بهداشت، در بیماریابی در سطح بالایی قرار داریم و میزان فوتی‌ها هم از میانگین کشوری کمتر و همت و روحیه بسیجی برای ارائه خدمت به بیماران فراهم است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان؛ خوشبختانه در زمینه‌ تجهیزات اکسیژن‌ساز اصلا کمبود نداریم.

رضاعی با بیان اینکه در زمینه واکسیناسیون یکی از استان‌هایی بوده‌ایم که خانواده پرسنل بهداشت و درمان را واکسینه کردیم، گفت: روزانه ۱۹ تا ۲۰ هزار دُز واکسن در کردستان تزریق می‌شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات سپاه بیت‌المقدس و هلال احمر کردستان در اجرای طرح «شهید سلیمانی» و راه‌اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: از پیگیری‌ها و حمایت‌های فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان و برادران بسیجی برای سهولت روند اداری و سرعت‌بخشی راه‌اندازی مکان‌های تجمیعی، تقدیر ویژه داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار