عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دامی برای کشور‌های مسلمان خاورمیانه

شاید در نگاه اول عادی سازی روابط برخی از کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی با هدف کاهش تنش‌های خاورمیانه باشد، اما این روند در درازمدت آتش نزاع و درگیری را در این منطقه شعله‌ور خواهد کرد.
کد خبر: ۴۸۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۵ - 29September 2021

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دامی برای کشور‌های مسلمان خاورمیانهبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس،سیدمحید هاشمی دانا، چند وقتی است که برخی از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس تحت فشار آمریکا و یا با مشوق‌هایی از سوی این کشور راه سازش و عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را درپیش گرفتند و دیده شده که حتی مقامات این کشور‌ها در دیدار‌هایی هم که با یکدیگر داشتند سایر کشور‌های همسایه خود را به عادی سازی روابط با اسرائیل ترغیب کردند.

اشتباه غیرقابل جبرانی که رهبران برخی از کشور‌هایی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شوند و راه بازگشتی هم ندارند این است که آمریکا و اسرائیل با مذاکراتی پشت پرده ضمن اینکه مردم این کشور‌ها را از روند گفتگو‌ها دور نگاه‌می‌دارند با وعده و وعید‌هایی که چندان مشخص و روشن نیستند سران این کشور‌ها را تحت فشار گذاشته تا در مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت کنند.

شاید در کوتاه مدت این عادی سازی روابط و به زعم این کشور‌ها تنش زدایی فوایدی هرچند اندک را در حوزه‌های تجارت و بازرگانی برای آن‌ها به همراه داشته باشد و شاهد حضور توریست‌های اسرائیلی در این کشور‌ها باشیم، اما سران این کشور‌ها از این موضوع بسیار مهم و حیاتی غافل هستند که سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) در پس این عادی سازی روابط با نفوذ در ساختار سیاسی و حاکمیتی این کشور‌ها نسبت به اجرای نقشه‌های شوم خود در خرابکاری و دخالت پرداخته و خیلی آرام و نامحسوس ساختار حاکمیتی آن‌ها را در جهت اهداف اسرائیل و آمریکا بازطراحی می‌کنند.

اما متاسفانه امارات و بحرین دو کشوری بودند که با طرح و برنامه آمریکا و اسرائیل در مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و زمزمه این عادی سازی در سایر کشور‌های حاشیه خلیج فارس هم قرار گرفته است، اما آن‌ها فعلا و تا امروز با مقاومت مردم خود نتوانسته‌اند این کار را انجام بدهند.

دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی که از سرعت عادی سازی روابط با کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس راضی نیستند اینبار سعی کردند تا به سراغ یکی از کشور‌های مهم منطقه خاورمیانه، یعنی «عراق» بروند. برای همین هم اخیرا نشستی در «اربیل» با حضور برخی چهره‌های شناخته شده و دست دوم بعثی‌ها در کنار برخی از روئسای سنی دو استان «الانبار» و «نینوا» با هدف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار شد.

برگزاری کنفرانس عادی سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی در اربیل (مرکز منطقه کردستان عراق) که تحت عنوان انحرافی نشست «صلح و بازستاندن» و زیر نظر «مسعود بارزانی» و دستگاه امنیتی «آسایش» برگزار شد یکی دیگر از دسته تلاش‎های دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل بود که با خیال واهی جلب نظر مقامات عراقی در عادی سازی روابط با تل آویو صورت گرفته بود. البته بسیار واضح و روشن بود که این نشست نیز مانند سایر اقدامات و برنامه‌های این رژیم اشغالگر به شکست بیانجامد. دامنه این شکست تا آنجا بود که حتی حکم جلب شرکت‌کنندگان در نشست عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها نیز صادر شده است.

ابعاد شکست این نشست که در اربیل عراق برگزار شد تا جایی گسترش یافته است که دولت اقلیم کردستان عراق که میزبان نشست بود، از آن اعلام برائت کرده است. البته مقامات رژیم صهیونیستی باید واقع بین بوده و بپذیرند که نشستی که آنقدر برای برگزاری آن زحمت کشده و برنامه ریزی کرده بودند در تمامی سطوح رسمی، مردمی و سیاسی با شکست کامل و سنگینی روبرو شده است.

نکته بسیار جالب توجه و تامل برانگیز در این ماجرا عذرخواهی مهمترین شخصیت حاضر در این کنفرانس به نام «وسام الحردان» است. او که تا امروز خود را به عنوان یکی از رهبران «شورا‌های بیداری» معرفی کرده بود فقط تنها ساعاتی بعد از پایان این نشست از قبل شکست خورده، به فریب خوردگی خود اعتراف و از مردم عراق عذرخواهی کرد و در بیانیه‌ای تصویری گفت: او را فریفتند و نمی‌دانست که در متن بیانیه‌ای که از قبل برای او تهیه شده بود، قضیه عادی سازی با رژیم صهیونیستی گنجانده شده است.

البته اوج فریبکاری رژیم سراسر جعلی صهیونیستی در ماجرای عادی سازی روابط با کشور‌های عربی در نشست اربیل خود را نشان داد. جایی که به گفته الحردان، به او اطلاع داده بودند که نشست برای دفاع از حقوق آوارگان عراقی و مطالبه حقوق آن‌ها است، اما در بیانیه‌ای که از قبل برای او تهیه شده بود، نام عادی سازی با رژیم صهیونیستی گنجانده شده بود.

حلقه شکست صهیونیست‌ها آنجایی تکمیل شد که جمع دیگری از شخصیت‌های عشایر اهل سنت که فریب این نیرنگ صهیونیست‌ها را خورده بودند نیز در بیانیه‌های تصویری از مردم عراق عذرخواهی کردند. ضمن اینکه تا امروز رهبران سیاسی مختلف عراق از جمله «هادی العامری»، «سید عمار حکیم»، «مقتدا صدر»، «نوری المالکی» و دیگر رهبران سیاسی، نیز نشست عادی سازی اربیل را محکوم کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها