حماس:

انتفاضه الاقصی نشانگر کارآمدی مقاومت برای آزادسازی فلسطین است

حماس ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی تأکید کرد که انتفاضه الاقصی نشانگر کارآمدی مقاومت برای آزادسازی فلسطین بود.
کد خبر: ۴۸۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ - 28September 2021

حماس: انتفاضه الاقصی نشانگر کارآمدی مقاومت برای آزادسازی فلسطین استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش حماس به مناسبت بیست و یکمین سالگرد انتفاضه الاقصی بیانیه‌ای منتشر و تأکید کرد که این انتفاضه اعتبار را به مسئله فلسطین بازگرداند.

خبرگزاری شهاب به نقل از حماس گزارش داد، مسئله فلسطین در توافق اسلو از بین رفت، ولی انتفاضه الاقصی، بار دیگر گزینه مقاومت را به عنوان راهی برای آزادسازی فلسطین مطرح کرد.

حماس با بیان اینکه انتفاضه، به یک انقلاب الهام‌بخش برای جنبش‌های آزادی‌بخش بدل شد، خاطرنشان کرد: «دشمن صهیونیستی که از انتفاضه الاقصی، درس نگرفت، در نبرد شمشیر قدس با ملت و مقاومتی روبرو شد که مستحکمتر بودند و بر تعداد آنان افزوده شده بود».

این جنبش با بیان اینکه دشمن صهیونیستی همچنان با آتش باز می‌کند و تجاوزاتی علیه ملت فلسطین در قدس، الاقصی مرتکب می‌شود، از خواستار بسیج عمومی مردم فلسطین برای حمایت از مسجدالاقصی شد.

در این بیانیه تأکید شد: تداوم سیاسیت صهیونیست‌ها در خدشه وارد کردن به الاقصی، باعث انفجار تازه‌ای علیه آن خواهد شد و انتفاضه الاقصی نیز بیانگر اتحاد امت اسلامی در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های صهیونیستی است.

حماس تصریح کرد: پیروزی بزرگ مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی به ویژه در نبرد شمشیر قدس نشان داد که باید راهبرد ملی را تدوین کرد که مبتنی بر اتحاد و مقاومت به ویژه مقاومت مسلحانه بود.

این جنبش در پایان تأکید کرد که باید به هماهگی امنیتی با صهیونیست‌ها پایان داد، دست مقاومت را در کرانه باختری باز گذاشت و بر روی سازش با رژیم صهیونیستی و دولت‌های آمریکا نیز حساب باز نکرد.

تفاضه الاقصی در ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ آغاز شد و تا پنجم فوریه ۲۰۰۵ به طول انجامید. جرقه این انتفاضه که با ورود «آریل شارون» رهبر حزب لیکود و وزیر دفاع وقت دولت «ایهود باراک» به مسجد الاقصی به همراه سه هزار نیروی امنیتی و حرمت‌شکنی این مکان مقدس زده شد سرانجام موجب شهادت چهار هزار و ۴۱۲ فلسطینی و مجروحیت ۴۸ هزار و ۳۲۲ تن شد.

در جریان انتفاضه یک هزار و ۶۹ صهیونیست نیز کشته و چهار هزار و ۵۰۰ تن دیگر زخمی شدند. همچنین ۵۰ تانک مرکاوا و چندین جیپ نظامی و خودروی زرهی صهیونیست‌ها منهدم شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار