فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

چاپ ۱۶۰ عنوان کتاب به برکت کنگره شهدای استان مرکزی

سردار کریمی گفت: بیش از ۱۶۰ عنوان کتاب به برکت کنگره شهدای استان مرکزی در حوزه‌های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و نقش استان مرکزی به چاپ رسید.
کد خبر: ۴۸۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷ - 28September 2021

چاپ ۱۶۰ عنوان کتاب به برکت کنگره شهدای استان مرکزیبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سردار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عصر امروز در آیین رونمایی از مجموعه کتب کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در خمین اظهار داشت: جامعه اسلامی برای مقابله با تحریف و جنگ نرم دشمنان نیاز به اقدامات ماندگار فرهنگی دارد و کنگره شهدای استان مرکزی که پیش نویس آن در سال ۷۲ تهیه شده بود از جمله اقدامات ماندگار فرهنگی است که زیرساخت های ایجاد شده در کنگره سال ها ماندگار و می تواند مورد استفاده سایر فعالیت های مختلف قرار گیرد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۶۰ عنوان کتاب به برکت کنگره شهدای استان مرکزی در حوزه های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و نقش استان مرکزی به چاپ رسید و هزاران اقدامات محتوایی به تولید رسید که امروز در ۳۰ عنوان قابل استفاده هستند.

وی گفت: یکی از دستاوردهای مهم کنگره راه اندازی اردوهای هفت اقلیم با موضوع سیره شناسی امام خمینی (ره) است که تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در این اردوها شرکت کردند و امیدواریم با ریشه کنی بیماری کرونا بتوانیم کلیه اساتید و دانشجویان استان مرکزی و در نهایت کشور را با این اردوهای پر خیر و برکت آشنا کنیم.

کریمی اظهار داشت: راه اندازی طرح شهید مجید ایزد پناه با محوریت تبیین نقش استان مرکزی و آشنایی جوانان با بزرگان و مفاخر استان از جمله کربلایی کاظم ساروقی و شهدای شاخص دستاورد دیگر کنگره است که شرکت ۶۲ هزار دانشجو در این اردوها در قالب ۲ واحد درسی هدف گذاری شده است.

وی افزود: تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی از اقدامات دیگر در ذیل کنگره شهدای استان مرکزی است که تاکنون بیش از ۷۲۰ مدخل جمع آوری و ۲۰۰ مقاله علمی نیز تهیه شده است و به فضل الهی تا پایان سالجاری جلد اول آن به چاپ خواهد رسید.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: راه اندازی نهضت محرومیت زدایی در حوزه های مختلف از جمله دستاوردهای دیگر کنگره است که تنها بهره برداری بیش از ۱۵۰۰ پروژه به نام شهدای استان مرکزی و اهدای ۱۴۰۰ سری جهیزیه بخشی از دستاورد این نهضت پر خیر و برکت است و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار فعال فرهنگی و اجتماعی به برکت کنگره شهدای استان مرکزی سازماندهی شدند و ۵۵۰ هنرمند در شاخه های مختلف هنر با کنگره شهدای استان ارتباط گرفتند که برنامه های فاخر و اقدامات شاخص انجام می دهند.

کریمی گفت: ده ها عنوان اقدام زیرساختی که تکمیل موزه دفاع مقدس استان مرکزی و راه اندازی دهکده مقاومت که امروز مورد استقبال هزارران نفر از اقشار مختلف مردم قرار گرفته اند از جمله دستاوردهای مهم کنگره شهدای استان مرکزی است.

فرمانده سپاه روح الله افزود: در حوزه تبیین نقش، سیره و اندیشه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکنون ۱۷ جلد کتاب تهیه شده که ۱۲ عنوان آن به چاپ رسیده و ۵ عنوان دیگر به زودی به چاپ خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص نقش حضرت امام(ره) در دفاع مقدس ۹ محور کلی از بیانات مورد بررسی قرار گرفت که در این راستا بیش از ۱۵۰ عنوان مقاله تهیه شد که البته جمع آوری و تهیه مقالات نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار