یادداشت/ میثم محمدپور لامع

ضرورت نگاه دفاع مقدسی به حوزه اقتصاد برای تقویت جامعیت اقتدار کشور

حوزه اقتصادی امروز از جمله مواردی است که می‌تواند با اعمال فرهنگ دفاع مقدس به یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های اقتدار ملی و جهانی ایران تبدیل شود تا کسی نتواند در این حوزه چشم طمع به منافع ایران داشته باشد.
کد خبر: ۴۸۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۳ - 02October 2021

ضرورت نگاه دفاع مقدسی به حوزه اقتصاد برای تقویت جامعیت اقتدار کشورگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ میثم محمدپور لامع؛ مدتی است از سوی دشمنان کینه‌توز و طمع‌ورز در اطراف ایران بزرگ و شاهد تحرکاتی هستیم که حاکی از بدمستی برخی سران در منطقه است. اتفاقی که با خضومت دیرینه و خباثت بالای صهیونیست‌ها برای محاصره و اشراف بر ایران بزرگ درآمیخته است.

در یک سال اخیر توهمات خام کشورگشایی و تقلای سران پان‌ترک کشور ترکیه برای ایجاد نفوذ در منطقه و حذف ایران از جایگاه اهمیت، در غرب آسیا باعث شده تا تحرکات ناجوانمردانه بسیاری علیه کشورمان شکل بگیرد. از آنجا که از نظر نظامی هیچ‌یک از کشورهای هم‌جوار توان مقابله و یا تعدی به ایران را ندارند، با اتخاذ تصمیمات مرموزانه و تبانی‌های خباثت آلود سعی بر آن داشته‌اند تا با زدن ریشه‌های اقتصادی ایران در تامین منافع‌اش نسبت به تضعیف جمهوری اسلامی و در پی آن تضعیف جبهه مقاومت اقدام کنند.

در این میان فارغ از تحلیل‌های استراتژیک که به چرایی این اقدامات می‌پردازد، نکته‌ای مغفول مانده است که باید از سوی ملت و دولت مورد توجه قرار گیرد. ایران بزرگ در توفیقی اجباری درگیر جنگی شد که موجبات رشد و تقویت نظامی آن را در دراز مدت فراهم کرد و امروز اگر کسی به خود جرات حمله به ما را نمی‌دهد ثمره آن تلاش‌ها و زحمات است.

آنچه در این میان به پاشنه آشیل ما تبدیل شده، بی‌توجهی به تقویت اقتصاد و عدم ترویج روحیه دفاع مقدسی در حوزه اقتصادی است. فساد فکری برخی مسئولین در وابسته‌سازی کشور به غرب و شرق به جای همکاری، فساد برخی آقازاده‌ها و تجار در مقابله با تولید و تقویت واردات صرف جهت تامین منافع شخصی، مصرف‌کننده ساختن ملت برای استفاده هر چه بیشتر و رفاه‌زدگی نسبی، از جمله مواردی است که رمق اقتصاد ایران را گرفته و اجازه نداده تا با تحمل رنج تولید در یک دوره، به اقتصادی قوی تبدیل شویم تا از این رهگذر هم اثر تحریم‌ها خنثی شود و هم کمتر کشوری سعی بر تقابل اقتصادی با ما کند.

اقتصاد امروز ما برخلاف حوزه نظامی و دفاعی از یک رنجوری حاصل از غفلت ملت و دولت در عذاب است که ثمره آن طمع دشمنان در سوءاستفاده از این وضعیت است. ما چاره‌ای نداریم و البته امتحان هم پس داده‌ایم که راه مقاومت کم‌هزینه‌ترین راه برای پیروزی و سربلندی است لذا باید در حوزه اقتصاد نیز همچون دفاع مقدس حضور یافته و با ایجاد اقتصاد مقاومتی در عمل، روزنه‌های نفوذ و اعمال خباثت دشمن را ببندیم.

 

نظر شما
پربیننده ها