سازمان ملل:

۵ میلیونی یمنی با قحطی مواجه هستند

سازمان ملل متحد اعلام کرد: پنج میلیون نفر از مردم یمن از جمله ۴۰۰ هزار کودک در آستانه قحطی قرار دارند.
کد خبر: ۴۸۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ - 12October 2021

۵ میلیونی یمنی با قحطی مواجه هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «دیوید گریسلی» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در یمن در کنفرانس خبری در ژنو اظهار داشت: با گذشت حدود هفت سال از جنگ یمن، ۲۰ میلیون نفر (دو سوم جمعیت یمن) به کمک نیاز دارند.

وی گفت: پنج میلیون نفر در یمن از جمله ۴۰۰ هزار کودک در آستانه قحطی قرار دارند.

گریسلی افزود: اقتصاد یمن فرو پاشیده، بهای غذا افزایش یافته و تأمین کالا‌ها با سختی مواجه شده است.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، این مسئول سازمان ملل با اشاره به وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی مردم یمن در جنوب این کشور گفت که یمن با بدترین بحران انسانی در جهان مواجه است.

وی در عین حال تصریح کرد: تأمین مایحتاج غذایی تا حدودی بهتر شده است و سازمان ملل با کمک‌های مالی که در اختیار آن قرار گرفته توانسته شمار دریافت‌کنندگان این کمک‌ها را از ۱۰ میلیون نفر به ۱۳ میلیون نفر افزایش دهد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار