رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان:

نشر «معارف دفاع مقدس» باطل‌السحر همه توطئه‌های دشمن است

«مجتهدزاده» با اشاره به ازخودگذشتگی شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: باطل‌السحر همه توطئه‌های دشمن نشر معارف دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۸۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ - 03October 2021

نشر «معارف دفاع مقدس» باطل‌السحر همه توطئه‌های دشمن استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در مراسم گرامیداشت یاد ۱۱۸ شهید گروه توسعه ملی که امروز (یکشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد، اظهار داشت: جنگی که در هشت سال دفاع مقدس داشتیم در شرایط سختی به ما تحمیل شد و قرار بود و توقع داشتند در عرض یک هفته ایران به تسخیر آن‌ها در بیاید، اما وقتی هشت سال دوران دفاع مقدس را مرور می‌کنیم می‌بینیم که ما محتاج زنده نگه داشتن یاد شهداییم، دفاع مقدس مجموعه درهم تنیده‌ای بود که شهید و شهادت مثل گوهر درخشنده‌ای در آن می‌درخشند.

وی گفت: شهدا از جان، زندگی، همسر و مادرشان گذشتند و این ارزش را ماندگار کردند. چرا خون امام حسین بعد از ۱۴۰۰ سال در رگ‌ها می‌جوشد؟ به دلیل پایداری و عزت.

مجتهدزاده افزود: حضرت زینب (س) مانند کوه مقاوم درس شهادت و ایستادگی را به زنان و مردان عالم داد، این درس‌هایی است که در همه صحنه‌ها باید بیاموزیم چراکه نقش زنان در جنگ بسیار مهم است. جنگ تحمیلی مردان و زنان را درگیر کرد، زنان در جنگ ثابت کردند که مهر و عاطفه با روحیه شهادت و جهاد آمیخته می‌شود. زنان با تلاش مضاعف سعی کردند نبود همسران خود را در همه عرصه‌ها جبران کنند، برخی مادر چند شهید هستند که ما باید از این افراد فداکار درس بگیریم.

وی گفت: در جنگ خسارات مادی و معنوی زیادی به ما وارد شد، اما فهمیدیم که با وحدت می‌شود مشکلات را حل کرد. انقلاب ما معجزه بود و امروز باید برای حرکت جدیدی آماده شویم، قبل از انقلاب ما همه انقلاب‌ها وابسته به شرق و غرب بودند، اما پیام انقلاب ما آزادگی بود و ملت ما ثابت کرد علی‌رغم همه تحریم‌ها پیروز میدان بوده است.

مجتهدزاده عنوان کرد: باطل‌السحر همه توطئه‌ها نشر دفاع مقدس است، لذا برای داشتن بهترین کانون خانواده و ماندگاری زندگی، سبک زندگی جهادی را در دوران دفاع مقدس باید پی بگیریم و با الهام از سبک زندگی شهدا این مسیر را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/ ۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار