رئیس کل دیوان محاسبات کشور:

تأمین امنیت غذا و درمان برای کشور یک ضرورت است

بذرپاش در نامه‌ای به وزیر بهداشت تأکید کرد: پیگیری مستمر جهت اخذ مجوز، تأمین امنیت غذا و درمان و ایجاد ذخایر راهبردی با تأکید بر افزایش کمی و کیفی تولید (مواد اولیه و کالا) به عنوان یک ضرورت است.
کد خبر: ۴۸۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ - 03October 2021

تأمین امنیت غذا و درمان برای کشور یک ضرورت استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، دوازدهمین نامه مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور به دولتمردان سیزدهم در راستای تحقق اهداف شعار سال، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قوانین ۷گانه مرتبط با تولید و یادآوری احکام تحقق نیافته و تکالیف قانونی وزراتخانه‌های ۱۹گانه، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد.

در نامه رئیس کل دیوان محاسبات کشور به وزیر بهداشت، بر نظارت کامل نسبت به ورود محصولات آرایشی بهداشتی دارویی و تجهیزات پزشکی که با سلامت و بهداشت عمومی دام، گیاه و انسان مرتبط است، تاکید شده است و پیگیری مستمر جهت اخذ مجوز، تأمین امنیت غذا و درمان و ایجاد ذخایر راهبردی با تأکید بر افزایش کمی و کیفی تولید (مواد اولیه و کالا) به عنوان یک ضرورت مطرح شده است.

بذرپاش طی این نامه خواستار برنامه‌ریزی جهت فراهم شدن تسهیلات لازم برای برخورداری همگانی از خدمات درمانی در حدود امکانات از طریق ایجاد و گسترش مراکز درمانی دولتی و بهبود استاندارد آن‌ها شده است.

در پایان، با اعلام اینکه مبنای رسیدگی دیوان محاسبات در حوزه‌های مالی و رعایت و عملکرد در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موضوعات قانونی مندرج در این نامه خواهد بود، از عین‌اللهی درخواست شده است نسبت به اجرای قوانین و اسناد بالادستی، ارتقای شفافیت، مبارزه با فساد و حذف قوانین مزاحم اهتمام ورزد.
انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار