کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ظرفیت‌های فضای مجازی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده شود

کنعانی‌مقدم گفت: باید از ظرفیت‌های فضای مجازی برای حل مشکلات کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بهره برد، نه اینکه به سمت حذف صورت مسئله رفت.
کد خبر: ۴۸۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 16October 2021

ظرفیت‌های فضای مجازی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده شودحسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با ضروری دانستن توجه به فضای مجازی و رفع دغدغه‌های جامعه و رهبر معظم انقلاب در خصوص این فضا، اظهار داشت: مدیریت فضای مجازی امری مهم به شمار می‌رود که باید تمام نهاد‌ها و دستگاه‌های نظارتی و مسئول نسبت به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند.

وی گفت: متأسفانه طرح صیانت از فضای مجازی یک اقدام انفعالی در مقابل خواسته‌ها و مطالبات رهبری و مردم محسوب می‌شود. وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند که فضای مجازی مدیریت شود، بدین معنی نیست که این فضا باید حذف شود. مدیریت فضای مجازی یعنی اینکه از منافع آن به نحو احسن در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده شود و مانع آسیب‌ها و زیان‌هایش شد.

این فعال سیاسی افزود: با محدود کردن و بستن، نمی‌‎توان فضای مجازی را کنترل کرد.

کنعانی‌مقدم با بیان این‌که باید از ظرفیت‌های فضای مجازی برای حل مشکلات کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بهره جست، اظهار داشت: متأسفانه چون راه و روش مدیریت فضای مجازی را نمی‌دانیم، سریعاً به سمت حذف صورت مسئله پیش می‌رویم که این نوع رفتار‌ها قطعاً اشتباه است.

وی تصریح کرد: اینکه برخی می‌گویند فضای مجازی باید اداره شود، به کل سخن اشتباهی است. مگر می‌شود فضای مجازی را اداره کرد؟ ما نه قدرت این را داریم که بخواهیم دخل و تصرفی در فضای مجازی داشته باشیم و نه وضعیت کشور به نحوی است که بتوان آن را اداره کرد. همه کشور‌های دنیا در فضای مجازی فعالیت دارند و همه دولت‌ها تلاش می‌کنند که از این فضا بی‌انتها منافع خود را تأمین کنند، پس ما هم باید منافع خود را تأمین کنیم، نه اینکه به دنبال محدودسازی فضای مجازی باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: تنها کاری که می‌توان انجام داد، مدیریت فضای مجازی است نه اداره آن. فضای مجازی هم با تولید آثار فاخر و پرمحتوا مدیریت می‌شود.

کنعانی مقدم توصیه کرد: ابتدا باید درصدد ترویج معروف در جامعه بود، سپس تلاش کرد تا منکر وجود نداشته باشد. اگر معروف در جامعه ترویج یاید، منکر به خودی خود از جامعه خواهد رفت. اما متأسفانه در اقداماتمان ابتدا تلاش می‌کنیم تا منکر‌ها از بین بروند و چون معروف هم معرفی نمی‌کنیم، عملاً مقابله با منکر خروجی مثبتی ندارد. تجربه نشان داده اگر جامعه از یک چیزی منع شود، بیشتر به سمت آن پیش می‌رود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار