قالیباف در آیین انتخاب آثار برتر مدافع حرم:

اگر با الگوی دولتی عمل می‌شد نه دفاع مقدسی شکل می‌گرفت نه مدافعان حرم/ تحریم و تحریف دو جنگ امروز جبهه انقلاب و حزب‌الله است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ مردم‌داری و اعتماد به سنت‌های الهی در اقتصاد، کارآفرینی و... هم مدنظر قرار می‌گیرد یا نه؟ گفت: این چنین نیست، چرا که امروز اقتصاد ما ۸۰ درصد دولتی است درحالی که اگر با الگوی دولتی عمل می‌شد نه دفاع مقدسی شکل می‌گرفت نه مدافعان حرم.
کد خبر: ۴۸۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ - 12October 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه دومین دوره جایزه انتخاب بهترین آثار برتر جبهه مقاومت و دفاع از حرم، جایزه‌ی «سردار حاج حسین همدانی» اظهار داشت: اندیشه امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در دهه‌های گذشته پرثمر بود و آنچنان مدیریت شد که در مقابل دشمنان باقدرت ایستادگی کردیم و عظمت امروز انقلاب اسلامی در جهان نتیجه آن است؛ اما باید بپذیریم که در اداره کشور دچار ضعف‌ها و اشکالاتی هستیم و با صراحت بگویم که علت آن دور شدن از سنت‌های الهی، خداباوری، خودباوری و مردم باوری است و ما در اداره کشور از آن فاصله گرفتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به الگوی شکل‌گیری مدافعان حرم و مقابله با تروریسم داعش گفت: مبتنی بر سنت‌های الهی و مردم باوری یعنی همان الگوی دفاع مقدس مدافعان حرم در منطقه شکل گرفتند که با داعش جنگیدند درحالی که هیچ ارتشی نتوانست مقابل داعش ایستادگی کند.

قالیباف افزود:  مدافعان حرم یگان‌ها و لشگرهایی بودند که اعضای آن از روستاها و شهرهای مختلف جهان اسلام آمدند و زیر مکتب اسلام و قرآن کنار هم جمع شدند یعنی همان تکیه بر مردم و در دوران دفاع مقدس نیز همین شرایط حاکم بود و همین مردم از گوشه گوشه کشور آمدند و کنار هم جمع شدند و توانستند آن رشادت‌ها را در دفاع مقدس بیافرینند. 

بیشتر بخوانید:

ادبیات مقاومت اهمیت و رشد قابل‌توجه‌ای پیدا کرده است

وی با بیان این پرسش که آیا این فرهنگ مردم‌داری و اعتماد به سنت‌های الهی در اقتصاد، کارآفرینی، اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد دیجیتالی، مدیریت و ... هم دیده می‌شود یا نه؟ گفت: این چنین نیست، چرا که  امروز اقتصاد ما ۸۰ درصد دولتی است درحالی که اگر با الگوی دولتی عمل می‌شد نه دفاع مقدسی شکل می‌گرفت نه مدافعان حرم. 

اگر با الگوی دولتی عمل می‌شد نه دفاع مقدسی شکل می‌گرفت نه مدافعان حرم/ تحریم و تحریف دو جنگ امروز جبهه انقلاب و حزب‌الله است

رئیس مجلس با طرح این مساله که در طول ۴۰ سال گذشته فشار‌ها و تهدیدات متعددی را پشت سرگذاشته‌ایم، افزود: دشمن تاکنون به‌دنبال براندازی نظام اسلامی بود و امروز با فرهنگ خداباوری، خودباوری و مردم باوری که وجود دارد، دشمنان به طرق مختلف شکست خورده‌اند.

قالیباف با بیان اینکه حزب‌الله و حزب شیطان هیچ‌گاه کنار هم جمع نمی‌شوند، اظهار داشت: امروز درگیر جنگ اقتصادی و رسانه‌ای هستیم، اما جنگ رسانه‌ای مهم‌تر از جنگ رسانه‌ای است و برای موفقیت در جنگ اقتصادی باید در جنگ رسانه‌ای دست برتر را داشته باشیم.

وی به جریان تحریف توسط رسانه‌های دشمن اشاره کرد و افزود: تحریم و تحریف دو جنگ امروز جبهه انقلاب و حزب‌الله است که ایمان داریم چون منطبق بر سنت الهی حرکت می‌کنیم، پیروز قطعی میدان هستیم و جهاد تبیین مورد اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مبارزه با این جنگ رسانه‌ای است.

رئیس مجلس مبارزه با تحریف را مجاهدت دانست و تاکید کرد: باید چراغ راه مبارزه با تحریف را روشن نگه داریم؛ به برکت خون شهدا جوانان کشور در قالب مدافعان حرم مظلومانه‌تر و در شرایطی سخت‌تر در میدان حاضر شدند. این همدلی در بین شیعه و سنی در دفاع از فلسطین، لبنان، افغانستان ثمره خون شهداست.

قالیباف تاکید کرد: تیر دوگانگی ایرانی و غیرایرانی جبهه تحریف به سنگ خورد. امروز جمهوری اسلامی یک قدرت منطقه‌ای است؛ درحالی که قدرت آمریکا تحلیل رفته و آن‌ها به‌دنبال بازتعریف قدرتشان هستند.

وی به عمق استراتژیک جمهوری اسلامی در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: جلوگیری از تحریف انقلاب وظیفه‌ی همگانی است که اهالی قلم و فرهنگ وظیفه روشنگری آن را دارند. به همین میزان که اندیشه امام خمینی (ره) در دنیا رخ نشان داد و موجب عزت مسلمین بود، تداوم و تببین این خط را مقام معظم رهبری پیش بردند.

قالیباف به ضعف‌های مدیریتی کشور اشاره کرد و گفت: علت ضعف‌های مدیریتی دوری از خداباوری و مردم‌باوری است که مبانی ما در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مسائل اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد. در جامعه‌ای که ربا و ریا باشد موفقیت صورت نمی‌گیرد.

وی اساس انقلاب اسلامی را مردم معرفی کرد و افزود: اگر ما مردم را در کشور عقب بزنیم موفقیت نخواهیم داشت. موفقیت جریان مدافعان حرم به‌خاطر مردمی بودن این جریان بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مدافعان حرم یعنی مردم‌داری، آیا این مردم‌داری امروز در اقتصاد و فناوری‌های نوین هم وجود دارد؟ اگر با فرهنگ دولتی می‌خواستیم بجنگیم آیا افتخار و موفقیتی در دفاع مقدس و مدافعان حرم داشتیم؟

قالیباف با بیان اینکه سیستم اداری و بروکراسی موجود اجازه تحول نمی‌دهد، تصریح کرد: باید الگو‌های دفاع مقدس را مورد توجه قرار دهیم. از عزل بنی‌صدر تا حصر آبادان حدود ۴۰ روز گذشت و در این زمان در امکانات هیچ اتفاقی رخ نداد و باورهایمان درست و تقویت شد و پیروزی‌هایی در جبهه حاصل شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اگر این نوع نگاه در اقتصاد وجود داشته باشد که محرومین و مظلومین را در اولویت قرار دهیم، حوزه‌های اداری نیز افتخارآمیز خواهد بود.

انتهای پیام/120

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار