«ساختمان کیانپارس» منتشر شد/ روایت جنگ از زبان زنان فرماندهان

کتاب «ساختمان کیانپارس»؛‌ روایت زندگی در جنگ از نگاه همسران فرماندهان لشکر ثارالله منتشر شد.
کد خبر: ۴۸۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ - 12October 2021

«ساختمان کیانپارس» منتشر شد/ روایت جنگ از زبان زنان فرماندهانبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، انتشارات خط مقدم ناشر تخصصی جبهه مقاومت و راوی خط مقدم مقاومت کتاب «ساختمان کیانپارس»؛ روایت زندگی در جنگ را از نگاه همسران فرماندهان لشکر ثارالله، را به قلم زهرا حیدری منتشر کرد.

از این نویسنده تا کنون کتاب‌های «از راست نفر سوم»، «تک درختی در کویر»، «گزارش سفر» و «نخل‌ها تو را می‌خوانند» منتشر شده است.

انتشارات خط مقدم با هدف تربیت نسل جوان، در زمینه ادبیات مقاومت فعالیت می‌کند و آثار مختلفی در موضوعات پژوهشی، خاطرات و زندگینامه مدافعان حرم به زبان‌های مختلف منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

سال‌هاست که خطوط پیشانی دیوار‌های از رنگ افتاده‌اش را سواد خاطراتی پر کرده‌اند که تنها باستان‌شناسان جنگ آن‌ها را می‌فهمند. آجر به آجر حروف از هم‌گسیخته روایتی شده است که حاصل آن تاریخ پیش‌روست از ذهن پنجره‌هایی که هر کدام ماه خودش را به تماشا نشسته است.

این کتاب روایت ساکنان ساختمان کیانپارس اهواز است از آنان که رفته‌اند. روایت دهان باز مانده‌ی در‌ها روایت همسران فرماندهان جنگ از ضریح خانه‌هایی که شیشه‌هایش را هماره دست می‌کشند.

روایت زنانی که سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷ قسمتی از جوانی خود را در ساختمان کیان‌پارس زیسته‌اند در محله‌ای در غرب اهواز به موازات کارون و ساختمانی که همسران و فرزندان فرماندهان لشکر ۴۱ ثارالله را در خود جای داده بود. گوش کن... صدای ترمز ماشین‌ها را جلوی ساختمان می‌شنوی؟ بلندشو... شاید خبر از آمدن کسی باشد شاید خبر رفتنش.

ــ گاهی که صدای پارک ماشینی را جلوی ساختمان می‌شنیدیم به شوخی به هم می‌گفتیم ((لندکروز استیشن آمد. بلند شو ساک‌ات را ببند... کارهایت را بکن... نوبت توست... شوهرت را شکلات پیچ آورده‌اند...))

انتهای پیام/120

نظر شما
پربیننده ها