معاون حقوقی و معاهدات مرزی ناجا:

تمام مرز‌های کشور از امنیت کامل برخوردارند

سردار قاسم‌نژاد گفت: با درایت و تدابیر رهبری تمام مرز‌های کشور از امنیت کامل برخوردارند و از حیث امنیت و تعاملات با کشور‌های همسایه در بهترین موقعیت قرار داریم.
کد خبر: ۴۸۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲ - 12October 2021

تمام مرز‌های کشور از امنیت کامل برخوردارندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار خلیل قاسم نژاد معاون حقوقی و معاهدات مرزی مرزبانی ناجا با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفتگو در مورد عملکرد و فعالیت‌های مرزبانی ناجا، اظهار داشت: مرزبانان و سربازان در مناطق صفر مرزی با تمام توان از وجب به وجب مرز‌های جمهوری اسلامی تا پای جان دفاع می‌کنند و از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهند بود.

وی با اشاره به مرز مشترک کشورمان با ۱۵ کشور همسایه گفت: ایران در مجموع ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز دارد که از این میزان ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی و ۶ هزار و ۵۵ کیلومتر مرز خاکی است و بعد از کشور‌های روسیه و چین سومین کشور دنیا از لحاظ تعدد مرز‌های مشترک با دیگر کشور‌ها است.

سردار قاسم نژاد با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس قرارداد‌ها و پرتکل‌ها بهترین ارتباطات را با کشور‌های همسایه در راستای استیفای حقوق داریم اظهار داشت: هم اکنون اشراف کامل بر حوزه شمال غرب، حوزه شمال، حوزه دریا و جنوب و جنوب شرق و هم افزایی بسیار خوبی بین رده‌های ذی صلاح وجود دارد.

معاون حقوقی و معاهدات مرزی مرزبانی ناجا تصریح کرد: با رشادت سربازان و مرزبانان اقدامات مثبتی در بعد مقابله با ناامنی، مجهز شدن به آخرین فناوری‌ها و هوشمند شدن مرز‌ها و خوشایندسازی از نظر زیست محیطی، تغذیه، رفت و آمد و تفاوت حقوق و ... برای آسایش و آرامش مرزبانان صورت گرفته است.

سردار قاسم نژاد با تاکید بر اینکه بیشتر سربازان در مراکز مرزبانی از افرادی هستند که شناسنامه آن‌ها صادره از استان‌های مرزی است گفت: تعاملاتی با نظام وظیفه انجام شده تا مرزنشینان که اشراف کامل بر مرز‌ها دارند برای انجام خدمت سربازی در مرز‌ها به کار گیری شوند.

وی ادامه داد: سربازان مرزبانی علاوه بر آموزش‌های انتظامی آموزش‌های مرزبانی هم می‌بینند تا در برابر اقدامات تروریستی، قاچاق مواد مخدر و.. آمادگی داشته باشند.

معاون حقوقی و معاهدات مرزی مرزبانی ناجا در بخش دیگری از سخنان خود در مورد کولبران گفت: ما با کولبران مقابلِ هم قرار نمی‌گیریم چراکه کولبر تعریف دارد و افرادی هستند که از بازارچه‌ها اجناس و کالا‌ها را در زمان و مکان مشخص جابه جا می‌کنند.

وی ادامه داد: مقابله ما با افرادی غیر از کولبران است که به عنوان قاچاق بر معروف هستند و خارج از مقررات و ضوابط کار انجام می‌دهند.

سردار قاسم نژاد با بیان اینکه ما مجری و تاثیر گذار و تصمیم ساز هستیم و برای تصمیم گیری این موارد را منعکس می‌کنیم تا مسئولین با پیگیری و راه اندازی بازارچه‌های مرزی این موضوعات را تلطیف کنند بیان داشت: مرزبانی علاوه بر تامین امنیت به رونق اقتصادی مناطق مرزی کشور هم نگاه دارد و برای حق آبه‌ای که بایستی به مرزنشینان تعلق گیرد بر اساس پروتکل‌ها و قرارداد‌ها پیگیری‌هایی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار